• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

konstig teleräkning

F

F.d. 15776

Guest
Fick teleräkningen på mitt fasta abbonemang idag,Telia, och det gjorde mig lite konfunderad.
Enligt den skulle jag ha ringt 4 samtal om sammlanlagt 1min 8 sek till ett pris av 11.50 till Afganistan.
Vi har inga som helst kontakter med det landet och det finns ingen som kan ha använt vår telefon.
Då kan man ju fråga sig hur det kan komma sig att vi har fått den debiteringen. Nu rörde det sig bara om11.50, men nästa gång kan det ju vara mycket mer om nu tekniken inte fungerar som den ska.
Vid kontakt med telia sa dom att dom aldrig gjorde fel utan att vi måste har ringt. Nu är det inte summan utan principen som gäller. Eftersom det var första gången jag klagade på en teleräkniong var dom storsinta och makulerade summan 11.50
Törs man lita på telia i forsättningen.:confused:

Bengt

F

F.d. 2577

Guest
Sv: konstig teleräkning

Nej, det har jag slutat med för länge sedan. Därför bytte jag, när det strulade med internet, försökte jag vi flera tillfällen lösa det hemma på min dator. När jag sedan tröttnade och ringde för att få hjälp, sa de alltid att de inte kunde se något. Bad mig starta om datorn och se nu fungerade det. Under mina försök tidagre hade jag stortat om efter all justeringarjag gort.
Eftersom jag slutat tro på tillfälligheter så tror jag att de hittat felet och rättat till det.
Nåja det blev askan ur elden, för med ComHem sam jag har nu, råkade jag ut för samma sak härom veckan.
När de efterskänkte 11:50, visste de att de var ute på djupt vatten. Telia (och även andra) gör allt för att komma åt våra surt förvärvade slantar.
Leffe

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Jag har också sett till att få annan leverantör av telefon och datatrafik. I jobbet ringde jag företagssupporten vid problem med ett moden, damen tuggade konstant tuggummi i andra änden och efter en stund sa hon, jag kan se här att det är inga problem med modemet, konstigt sa jag för det finns inga sladdar inkopplade i modemet så hur kan du se det då? Då hänvisade hon vidare till tekniska supporten som efter viss övertalning skickade ett nytt modem

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Har du hört om det har klingat till i telefon, för i så fall har någon kopplat in sig på din linje. Det är inte svårt för de som kan sin sak, man koppla upp sig vid teleskåpen.

Tror inte telia har gjort något fel.

Det du har råkat ut för har hänt , vår granne för ca.10 år sedan,dom fick en teleräkning på över 8000:- Han hörde att det klingade till en gång i telefon på natten ,när han svarade var det tyst.
Telia lyckades spåra var det kom ifrån och satt bevakning på,"plinten". Då var det Chile dom ringde till .
Så ha öronen på skaft ,om du hör att klingande.
/Vidhem

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag har ju en liten firma och får ofta samtal från spanien. Har aldrig svarat eftersom jag inte har kontakter i spanien.

Vid kontakt med nummerupplysningen för utland så har jag fått veta att nummret tillhör en världskänd kreditkortsfirma i madrid

Han ringde också upp och hörde ett konstigt klickljud och en inspelning. Han la på luren och sa att det troligtvis var någon som kopplat upp sig på plinten i spanien och ringer...

Ett tag fick jag 4-5 samtal om dagen.

Så visst händer det konstigheter:wideeyed:

Toppen