• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Konstig inställning

F

F.d. 4272

Guest
Vad har hänt med min dator.
Jag satt och skulle hitta accenten till bokstaven e i ordet ide.
Tröck på några knappar. När jag nu söker på google så får jag upp massa kråksparkar i orden typ detta ex. förening (förening) Vad är det som skett, någon datakunnig som kan hjälpa mig? //Lotta

F

F.d. 4272

Guest
Sv: Konstig inställning

Tack, men vet du hur man återställer det?
//Lotta

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej igen,
i den nya versionen av Word 2007 så finns det en särskild knapp med samma symbol bland de övre verktygen i mitten. Det är bara att klicka på den så försvinner styckemarkeringen.
I den tidigare Word-versionen så vill jag minnas att du kan välja visningsläge nere till vänster eller under funktionen visa. Vill minnas att det är bara att välja ett annat läge så försvinner markeringarna.
Osäker på detta eftersom jag inte kan kolla.
V-backen

F

F.d. 4272

Guest

Har kollat i min dator har inte Word.
Har inga program mer än datorns grund program.
Så jag vet inte vad som hände när jag klickade på dessa knappar.
//Lotta

F

F.d. 7569

Guest

Kan det vara så att du har fel teckenuppsättning?

Om det bara är i explorer så välj "Sida/Kodning" och Västeuropeisk (ISO), kanske...

Är det hela windows så borde det vara Start/Kontrollpanelen/Nationella inställningar språkinställningar.

Du får testa dig fram.

//Roger

L

Lelle_22

Guest

Hej!

Ni som kan...

Skulle det fungera med en Systemåterställning några dagar bakåt?
Jag brukar slarva till det och då är systemåterställningen räddningen.

Lelle 22

F

F.d. 53009

Guest

Hej!
Verkar som om tangentbordslayouten har ändrats till engelskt eller amerikanskt tangentbord. Det finns säkert en tangentkombination som man kan växla mellan olika tangentbord med, men det är 20 år gamla kunskaper , så dom har jag glömt. Men kolla om det finns ett språkfält längst ner till höger på bildskärmen. Där brukar stå SV för Sverige men nu kanske det står EN. Klicka där och ändra till SV.

Birger

F

F.d. 4272

Guest

Tack för svaren.
Jag har gjort det Roger skrev, det verkar vara rätt.
Återställt dator till tidigare punkt.
Kollat att det står SV nere i högra kanten.
Men att googla går inget vidare...
//Lotta

F

F.d. 4272

Guest

Jag har återsällt och startat om.
Nu sökte jag på fågel då ser det ut så här i texten. större fÃ¥glar (större fåglar).
Blir tokig på det här snart, något hände när jag kombinerade olika knappar för att få den där förbaskade accenten...//Lotta

F

F.d. 2692

Guest

På vissa tangentbord finns det en tangent uppe vid F-tangenterna som det står "lock" (är inte riktigt säker), men kolla om du har något liknade.

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Hej på er, jag har varit med om detta problem med ett grafikkort en gång.
Om det är så måste datorn repareras.
Innan man drar den slutsatsen skulle man kunna köra återställningsskivan om ni har en sådan.
Ni är välkomna till Bernshammar om ni inte kommer ur problemet.

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Glömde skriva att tänk på att ALLT förvinner från datorn vid en återställning!!;)
Så en ordentlig backup innan är toppen!:)

F

F.d. 4272

Guest

Någon lock knapp har jag inte.
Ska försöka med LG support.
Har vart in i datorns handbok som talar om precis hur man ska jag göra gå in via start kontrollpanelen så lånht allt OK, men den text som handboken föreslår och de knappar man ska trycka på finns inte. Fick hårddisken utbytt aldeles nyligen, pga av en krasch, inga bilder var sparade. Nu har jag iallafall de nya även på en extern hårddisk. Det här med att säkerhetskopiera är jag inte heller så bra på, hur man gör för att spara internetbank mm. Jag får väl se efter kl vad de har för svar.
Tack för all hjälp så här långt//Lotta

F

F.d. 55256

Guest

Internetbanken behöver du inte bekymra dej om. Alla data ligger på bankens server, Ingenting sparas i din dator.
Ove.G

F

F.d. 4272

Guest

Nu tror jag problemet blev löst.
Måste bara tala om nu vad som blev gjort.
Upp till höger så finns ett kugghjul-verktyg som jag klickade på sen sen till internetalternativ och sen på knappen återställ. Då vart inställningarna för internet explorer återställda.
Visserligen är alla tidigare besökta sidor och lösenord nu borta, men det är ju bara att skriva in dem igen.
Ove G. Tack för ditt svar, men jag har handelsbanken med nexus personal. Så samma lösenord används och säkerhetscertifikatet ligger på datorn. Nordea har något annat.
Men nu är det löst och jag TACKAR alla så mycket för att ni hjälper till.
Kram på er// Lotta

Vad bra det är med en klubb, där man kan få hjälp med annat än bara husbilar, mycket kunskap inom alla områden finns här :)

Toppen