• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kompisanda?????

Status
Stängd för vidare inlägg.

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej därute.

Jag har en liten fråga till er därute.

Om några kompisar till er har lovat att i ett speciellt ämne inte nämna något för några andra om vad som eventuellt har hänt vid ett speciellt tillfälle.

Kan vara en speciellt händelse el. dyligt.

Och ändå lämnar dom ut detta till ett sällskap och gör sig roliga ( i vårt tänkande ) över oss.

Hur skulle ni reagera?

Jag menar....

Är det att skapa förtroende för dessa människor?

Skulle inte ni tappa förtroendet för dessa människor?

Vi har defenitivt gjort detta.

Har vi fel eller vad tycker ni?

Hur skulle ni reagera?

Ha det gott!!

Senast ändrad:

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Kompisanda!

Hej igen!

Jag behöver väl knappast nämna att vi är verkligen ledsna och besvikna.

Och detta är en HBK are.:confused:

Vi själva skulle aldrig komma på tanken ett kommentera något vi hört eller känner till.
Om någon....

Detta är en hedersak för oss....

Och man förväntar sig att det vore detsamma för andra..

Men ack vad vi bidrog oss...:mad:

Kram på er därute!

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Kompisanda?????

Era så kallade "vänner" tycks ha ett narcissistiskt beteende. Sådana människor försöker hålla sig populära och hela tiden att vara i centrum, men samtidigt inte lämna ut sig själva. Hos dessa människor är det ett vanligt beteende att man lämnar ut, pratar "skit", eller som i detta fall avslöjar information som man fått i förtroende. Allt detta för att undvika att dom själva skall bli föremål att prata om. Där har dom ju totalt fel taktik, eftersom det istället slår tillbaka. Det bästa man kan göra är att avsluta sådan bekantskap snarast eftersom det kommer att upprepas i en eller annan form.

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Håller nog med alla ovan med ett undantag...

Alla kan göra ETT misstag och då är det viktigt att kunna förlåta, givetvis är detta en avvägningsfråga:rolleyes:

Lycka till hur ni än gör!

Ett förtroende är inget man bara får, det byggs upp sakta. (så tycker jag)

F

F.d. 24481

Guest

Alla har inte förmågan att behålla ett förtroende, det är ledsamt när man upptäcker att människor man tycker om har gått bak ryggen på en, med något man sagt i i en förtrolig stund,att det har blivit allmänt diskussionsämne och ibland förlöjligat. Det förtroendet är helt förbrukat, blir ju helt enkelt så att man inte utger sig mera,blir därefter bara kallprat och nonsens.
Fram för äkta oegensinnigt kamratskap, där man i de bästa av världar stöttar och hjälper varann!

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

För min del så skulle jag rent ut sagt bli jävligt förbannad, besviken och ledsen. Dom skulle definitiv inte tillhöra min umgängeskrets en sekund till. Allt förtroende skulle vara bortblåst. Jag förstår hur ni känner det men hoppas att ni kan lägga det bakom er. Sådana människor är det inte lönt att ödsla sin energi på. Utan gå vidare och njut av livet.
Känner er inte men hoppas och ser fram emot att nån gång få träffa er.
Styrke kramar
från mej
Gunilla :bye::bye::bye:

F

F.d. 29925

Guest

Har man några "hemligheter" som skall förbli hemligheter så är nog den säkraste vägen att inte anförtro andra dessa "hemligheter". Det händer nämligen att även de bästa vänner kan bli ovänner på grund av olika anledningar.

Just för tillfället har jag en "hemlighet" som jag troligen är ganska ensam om. Behövde inte många sekunders betänketid betr. om jag skulle dela med mig eller ej.

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

Hej!

Du frågar? Hur skulle ni reagera?
Vi frun å ja skulle nog konfrontera berörd person och informera om vad vänskap och förtroende betyder för oss/er.
Man jag fick säkert bita mig hårt i läppen, så jag får blod smak i mun. Det gäller ju att behålla lungnet å inte säga för mycke.

:yes::wub:

Senast ändrad:

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Visst gör det ont när vänner sviker, men man lär sig alltid något även om det är dyrköpt erfarenhet. Jg tror sådana "vänner" inte mår så ra och måste gotta sig på andras bekostnad. Egentligen mest synd om dem.
Skit i dem, ni vet ju att ni har jättemånga ÄKTA vänner inte minst HBK:are!

Kram till er båda!

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det finns också enkelsidig vänskap, dvs jag är vän med dig men du är inte vän med mig

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej decker!
Jo en får säga att det en vet det vet ingen m. det två vet det vet "alla"!
Mvh.

Har man några "hemligheter" som skall förbli hemligheter så är nog den säkraste vägen att inte anförtro andra dessa "hemligheter". Det händer nämligen att även de bästa vänner kan bli ovänner på grund av olika anledningar.

Just för tillfället har jag en "hemlighet" som jag troligen är ganska ensam om. Behövde inte många sekunders betänketid betr. om jag skulle dela med mig eller ej.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan, det finns ju lite olika varianter på att inte kunna behålla ett förtroende eller hemlis. Något som jag blir mycket fundersam över, även om det just då råkar vara jag som skall få veta en hemlis. Är när telefonen ringer, man svarar, och efter lite inledningsfraser så kommer följande...........

-"Och du, jag pratade med XX i går. Vet du vad han sa... Jag lovade i. o. f. att inte tala om det för någon, men till dig kan jag ju säga det .........................."

Redan där har jag ofta lust att stoppa samtalet med........

-"Om du lovade att inget säga, så gör för he...... inte det då."

För det mesta har hemlisen redan hunnit rinna ut ur skvallrarens mun, och man har fått reda på något som man inte skulle veta, och i många fall inte ens ville veta.

M.v.h. JANKRO.

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej Gunnar!

Ja precis så är det!

Man blir bara så ledsen när sånt händer, och man får all skit själv.:(

Men så är det väl här i livet.

Ha det nu gott därute! och var rädda om varandra.

Nu skall studion bli färdig!:)

Vi ses till våren.

Ha det gott!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen