• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kompensation

Bosse o Gerd

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5119
Medlemskap
2025
Ni som har beställt en ny husbil , fått den, eller är försenad med minst 5 veckor (som vår), har ni begärt eller fått något i kompensation och i så fall vad, eller hur mycket
MVH Bosse

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Kompensation

Beror nog helt och hållet på vad som är skrivet i köpekontraktet.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej Bosse,
ser att du har startat en tidigare tråd med snarligt ämne "Leverans?".
I den tråden skrev jag detta inlägg http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/282043
Försöka duger alltid, genom att tydligt signalera missnöjet med sen leverans och försöka se tillräckligt sur ut (fast man egentligen är glad att husbilen trots allt äntligen är klar och kan levereras) och då kanske bli kompenserad med diverse extrautrustning.
V-backen :wink:

F

F.d. 8036

Guest

Så här brukar det stå i kontraktet:

Vid leveransförsening skall säljföretaget snarast underrätta köparen. Om förseningen är av väsentlig betydelse för en konsument får han häva köpet om han inom skälig tid efter underrättelsen härom, normalt 2 veckor, meddelar säljföretaget detta.

Speciella regler gäller om det är en s.k. specialleverans men det står allt på baksidan av det köpeavtal som jag antar att du har.

Rätt till ersättning nämns endast om man lidit skada pga av den försenade leveransen annars är det alltså hävning av köpet som gäller (och vem vill det)

Toppen