• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kompakt husbil

F

F.d. 50058

Guest
Hej

Jag behöver lite råd med husbil. Den kommer fungera som vardags bil och kan hända att kommer åka ut i skogen också och ha funktion som middagplats och kanske dra ett släp med totalvikt på 1510kg. Även åka på semester med den självklart. :)

Dessa håller jag på att spana på.

Liten snabb smart husbil. VW California | Örebro | Blocket

VW California Westfalia | Västernorrland | Blocket <-- Skulle det gå att konvetera till biogas ganska smärtfri?

Nackdelar?
Fördelar?
egen åsikt?

Eller ska man titta på storlekar som Renahult master?

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Kompakt husbil

Hej

Jag behöver lite råd med husbil. Den kommer fungera som vardags bil och kan hända att kommer åka ut i skogen också och ha funktion som middagplats och kanske dra ett släp med totalvikt på 1510kg. Även åka på semester med den självklart. :)

Dessa håller jag på att spana på.

Liten snabb smart husbil. VW California | Örebro | Blocket

VW California Westfalia | Västernorrland | Blocket <-- Skulle det gå att konvetera till biogas ganska smärtfri?

Nackdelar?
Fördelar?
egen åsikt?

Eller ska man titta på storlekar som Renahult master?
-------------------------------------------------------------------------
Ja en Plåtis låter som ett bra val. :)
Om du inte hittar nån VW-plåtis så leta tex efter nån plåtis som ScandiMobil i Falköping eller SMC i Göteborg gjort - ofta bra byggda med vattenburen värme och några få med bakhjulsdrift som kan vara en fördel i vissa lägen. Flera har också drag.
Lycka till! :)

lydde

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6666
Medlemskap
2025

Hej, ett tips är att du kollar släpvagnsvikt, vad draget får belastas med och sedan körkortsregeln, om du bara har b-kort t ex, hälsn Roland

F

F.d. 50058

Guest

T5 på ScandiMobil var en riktig juvel :D Men hur hittar begagnade bilar från dem?

haha, tack Roland det flugit bort från mig att kolla det. :p:

Senast redigerad av en moderator:
Toppen