• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kommuner som 'omvänts'?

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025
En av våra medlemmar vill hjälpa till med att informera sin kommun om centralt placerade ställplatser för husbilar och behöver som referenser exempel på kommuner som har förändrat sin tidigare oförstående attityd till en mera husbilsvänlig hållning.

Även för HBK är sådana uppgifter intressanta - som ett visst mått på hur bra HBK:s medlemmar lyckas med sitt informationsarbete och hur kommunerna reagerar på detta.

Så alla som har relevanta erfarenheter är välkomna med sina synpunkter!

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025
Sv: Kommuner som 'omvänts'?

Jag bor i Sundsvall. Vi borde ha världens bästa läge för centrala och trevliga ställplatser nära vatten. Men: Nejdå... trånga parkeringar och kontorsthus är mer intressant. Det fanns ett embryo till tursistanslag men det dog med kommunledningens hybris på flashiga kontorshsus centrala parkeringar.

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025

Lyfter tråden igen, ingen som har en solskenshistoria om en kommun med förbättrad husbilsvänlighet?
:D

F

F.d. 3727

Guest

Eftersom vi är Frösöbor och tillhör Östersund kommun så tänker vi kolla vår kommuns inställning i frågan. Argumentera i en för husbilsturister gynnsam riktning skall vi också ägna oss åt.

Toppen