• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kommun i Småland startar sin egen svartcamping

Jolof

HBK Medlem
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2026
"I slutet av april fick servicenämndens politiker en information av förvaltningschef Benny Wennberg om att man vill hjälpa Stadsmissionen och Lorensbergskyrkan med en uppställningsplats för två husvagnar. Enligt informationen skulle serviceförvaltningen enbart stå för infrastruktur, el, vatten och möjlighet att laga mat och sköta sin hygien samt slänga sopor"

"Om Salve inte är en camping, när upphävdes beslutet att man inte får stå parkerad mer än 24 timmar på samma plats, undrar Björn Carlsson"

"kommunen medvetet lämnat ofullständig information i bygglovsansökan, för att dölja det man inte skulle ha fått lov för. Därför finns inget lov för husvagnar men väl för två baracker för allmänheten, med dusch och toaletter.

Grannen efterlyser beslutsunderlag och protokoll. Han vill veta vad Salve kostar och från vilken budget pengarna tas. Han vill veta vem som har tillsyn på platsen och om det finns någon begränsning av antalet husvagnar och tält.

– Jag har fortfarande inte fått svar på det brev jag skrev till kommundirektör Annette Andersson i våras, så jag får väl inga svar nu heller"

Läs hela artikeln här:

Vems ansvar är campingen? - Östra Småland

Toppen