• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kommer Inget vatten

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
483
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej vi har en burstner ixeo med dränker pump den slutade pumpa vatten idag. Pumpen låter kollat backventilen den funkar som den ska. Pumpen låter helt som den ska och snurrar om man stoppar ner den i tanken går den. Tyngre för att till slut stanna och inget vatten eller luft kommer. Tacksam för hjälp.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
483
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Kommer Inget vatten

När jag kör pumpen utan vatten går den perfekt i vatten dör den tillslut. Backventilen verkar funka. Kan det vara något i pumpen. Som gör att den inte orkar pumpa. Jag hör microbrytarna i kranarna så de är ju hela.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
483
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Kommer Inget vatten

Hur kan det bli stop i slangen jag sköljde diasktrasan och så hörde jag hur pumpen gick tyngre och stannade tillslut. Skakade om den då hoppade allt i gång funkade några gånger så vi klarade oss till vi kom hem nu kommer inget vatten längre. Som sagt öppnar jag kranen går pumpen trögare och trögare för att sedan stanna och inget vatten kommer i någon kran.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Kommer Inget vatten

Hjulet kan inte vara felet , för då skulle den gå för jämna,Kanske något veck på slangen ( knappast), du kanske har fått skräp i tanken ,ta bort silen på kran, är det samma problem i tvättstället??för i så fall är det nog pumpen som spökar,,
.
 
Senast ändrad:
Toppen