• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kom radio 27mhz

F

F.d. 839

Guest
Hejsan,

Har tank mig att skaffa 27mhz kom radio. Vilken kanal ska man lyssna pa under fard i Sverige ? Vad ar nodkanalen ?

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025
Sv: Kom radio 27mhz

Hallå Roland,
hoppades att någon av de mera 'radioaktiva' skulle informera dig men enligt vad jag har sett så är det kanal tio som är den kanal som vi ska lyssna/prata på.
Nödkanalen för PR-bandet är 11A om ingenting nytt har dykt upp sedan AM-tiden.

Trafiken på kanal tio är inte så imponerande, åtminstone här uppe i norr, faktiskt så är den obefintlig men rätt vad det är så svarar kanske en HBK:are...
:D

F

F.d. 839

Guest

Kjell,

Tack ar for svaret. Jag had en kom radio i mitten av 70 talet men kom ej ihag vilka kanaler .. Jag ska troligen up till Umea inom det narmaste framtiden, maste ordna nagra papper, ser fram emot att aka 240 mil med det nya aket.

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025

Vafalls!? Umeå!?
Hör av dig till mig när du vet mera om tider och så, skulle vara kul att träffas!

F

F.d. 839

Guest

Kjell,

Maste forst ordna ett par saker med Svenska ambassaden i Bryssel och vid klartecken drar jag Norrover with the words "Obbola next" :D Sjalvklart hor jag utav mig, shicka mig garna ditt kontakt nummer till min mail box.

Senast redigerad av en moderator:

rapido7066

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
15453
Medlemskap
2026

norskar ligger på kanal 10 även cc-clubb danskar vet ej det är 27mhz FM bandet som används i dag

F

F.d. 839

Guest

Rapido,

Tackar for svaret, jag far val snurra pa ALLA kanaler och se vad som hander ;)

Toppen