• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kolmården First Camp

F

F.d. 53059

Guest
Kom i eftermiddag till Kolmården First Camp. Trodde när vi bokade detta att det låg i anslutning till Kolmården Djurpark. Men det är ju 5 km från campingen till djurparken.
Bättre information på hemsidan vore bra.

Inte så roligt med husbil att ta sig från campingen till djurparken... Har bokat tre nätter och två dagars biljett på djurparken. Borde ha tagit cyklarna med oss eller då får vi packa in allt och ta oss med husbilen eller skall undersöka ifall det finns buss eller taxi..

mvh Johan

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Kolmården First Camp

Saxat från Wikipedia:

"Kolmården är ett större bergs- och skogsområde i gränstrakterna mellan Östergötland, Södermanland och Närke. Kolmården tillhör landskapet Östergötland men med de nordliga och nordostliga delarna i Södermanland. Längst i väster berörs även Närke och där Kolmården får en naturlig fortsättning i Tylöskogen och Tiveden. Samhället Kolmården tillhör Norrköpings kommun och utgörs av cirka 5500 invånare, där merparten bor i området Krokek/Getå. Under tidig medeltid var skogen svårpasserad för resande och istället använde man sjövägen över Östersjön. Namnet Kolmården kommer från fornsvenskans Colmark och Kulmark, antagligen av substantivet marker, skog; således "kolskogen" eller "Kolmörka skogen". Idag är Kolmården mest känd för Kolmårdens djurpark."

Man kan bespara sig en hel del genom att forska lite innan man åker. Jag har själv råkat ut för liknande olägenheter. Internet är ett fantastiskt hjälpmedel. På Campingens hemsida står det att det är 4 km till djurparken.

/Roggan

F

F.d. 2930

Guest

Jag tror att bussen stannar utanför.
Linje 432 eller så

F

F.d. 53059

Guest

Vi packade in grejerna varje morgon och körde upp till Djurparken. Busstiderna var inte så lämpliga, en klockan 8 och nästa vid 11 tiden på fredag och på lördag var det inga bussar överhuvudtaget. Det fanns inte heller några taxibolag i Kolmården utan närmaste var i Norrköping enligt receptionen på First Camp.

Vi fick en härlig helg ändå när besvikelsen hade lagt sig. Dumt av oss att inte kollat upp detta innan. I och för sig skulle vi ha gjort precis på samma sätt ändå, men då skulle man i alla fall varit förberedd på detta.

F

F.d. 6061

Guest

Även vi var i Kolmården i helgen men vi struntade i att ta in på campingen när vi istället hittade ställplatsen vid Säters färjeläge. Klockrent ställe och eftersom vi ändå behövde köra till djurparken spelade det ingen roll att det var aningens längre än från campingen.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t216/

Jag kan varmt rekommendera den här ställplatsen!

Toppen