• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kolla på husbilar i helgen!

F

F.d. 3753

Guest
Är det någon mer som har samma planer?
Vi tänkte ta en tur över till västra sidan och kolla på husbilar i helgen!
Vi kommer iväg vid 20-tiden på fredag kväll och kör mot Hyssna så får vi se hur långt vi kör innan vi knoppar in.
Forsbergs har öppet 11-15 lörd/söndag och hinner vi så tar vi Landvetter också på lördag annars på söndag 11-15.
Vi har dekalen både fram och bak!
Mvh
:yes:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Kolla på husbilar i helgen!

Vi skall till Göteborgstrakten i helgen. Åker från Lund på torsdag kväll till Bjuv. Därefter blir det Hyssna och Fritsla på fredag, eventuellt någon mer om vi hinner. Vi ställer oss antagligen mitt emot Feskekyrkan på fredagskvällen men det är inte 100% bestämt än.

F

F.d. 3753

Guest

Ja där ser man.
Hoppas det finns något kvar för oss att titta på i Hyssna på lördag då.
Finns det något att kika på i Fritsla också, i så fall kanske vi ses?

Man får inte vara för snabb när man plitar ner bokstäverna.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2692

Guest

Har oxså planer på att kolla läget. Vi har ju 2 hyfsade ställplatser här på öarna om det skulle passa. (Hönö, Öckerö)

Christer L

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
794
Medlemskap
2025

Hej Loomis.

Fritsla har hur mycket som helst... 92 stycken enligt hemsidan.
Vi har beställt en ny Dethleff T6501B-8. Det gick att göra bra pris under mässan.
Man kan ju alltid passa på o fika.

Ha en trevlig utflykt, vi skall göra ett besök dit på söndag.

Hälsningar Lindelöf

F

F.d. 3753

Guest

Tack för tipset, aspelöv och lindelöf och skogen full av nötter!
Då kanske vi springer på varandra.
Ska kolla vad dom har!
Du har väl dekalerna på bilen?

F

F.d. 3753

Guest

Det blev en jobbig helg!
Fredag kväll körde vi till Fritla och övernattade hos Codat.
Eftersom våran husbil är privatimporterad så skulle vi inte få mer för den vid ett byte än vad den står i hos tyska handlare, konstigt resonemang tyckte andra handlare vi pratade med.

På lördag åkte vi till Forsbergs i Hyssna och där kan man lätt tillbringa en hel dag. Oss fick dom nästan bära ut när dom stängde kl 15.

Vi körde då till Husbilcenter Landvetter och trots att dom också stängde kl 15 så kunde vi kolla på bilarna, utvändigt.

Det blev övernattning vid en sjö i närheten, god mat mm mm.

Söndag morgon åkte vi tillbaka till Husbilcenter och nu fick vi titta både ut och invändigt. Vi fastnade inte för något men provkörde i alla fall en bil.

Här fick vi också en värdering av våran bil.

Det var nu dags att köra tillbaka till Hyssna och fortsätta i deras hallar där vi slutade dagen innan.
Ann-Marie Ekberg tog hand om oss och bjöd på kaffe.
Vi fastnade för en integrerad Hymer BC 655 från 2004 som rullat 6000 mil.
Den var inte gratis och just nu våndas vi förskräckligt över hur vi ska göra.
Klockan 15 blev vi utslängda igen och startade hemfärden.

Det blev ett stopp med stuvade makaroner och köttbullar på en rastplats strax väster om Borås. Vi var hemma igen vid 21-tiden.
Om vi bestämmer oss för den husbilen så lär det bli makaroner och blodpudding i många år framåt för våran del.

Visst är det roligt att ha en snygg och bra bil med separat dusch, vinkelkök mm men frågan är om man är beredd att offra det man får försaka för att ha råd med den?
:confused:

Senast redigerad av en moderator:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

:wink: Hej Loomis

Gör som vi, investera i husbil. Det är det roligaste som finns !!!
Och definitivt värt lite makaroner, men tveksam till blodpuddingen.:cool:

Vi har handlat en helt ny, och lyckan är total. Roligare än så blir det inte här i livet ;)

Hälsningar "nästan din granne" Smålänning

F

F.d. 3753

Guest

Hej Smålänning!
Jo, nu har vi bestämt oss, det blir en Hymer integrerad.
Efter mycken vånda bestämde vi oss för den.
Nu börjar "väntans tider" tills vi får hämta den.
Det tar minst 14 dagar och såsom vädret har sett ut i år så börjar man bli rädd att det hinner bli snö innan det är dags.
Man vill gärna hinna med att bo in sig innan det är dags att ställa in för vintern. Förra hösten var kanonfin och vi ställde inte in förrän till lucia men i år tror jag att det blir tidigare, men man kan ju hoppas att jag har fel.
Vad blev det för bil hos er nu då?

Mvh

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Jo, vi har köpt en McLouis Lagan 202. Den "gamla" var vi och lämnade i Kalmar i helgen, så husbilsplatsen i trädgården gapar öde och tom.:(

Som du säger, så är det inte roligt att ställa in en ny bil direkt, men vi blir nog tvungna till detta i alla fall. Vet inte exakt leveransdatum än, men det skulle förvåna mig mycket om det blir tidigare än november.
Har funderat på om vi kanske skulle ha den hemma på garaginfarten i vinter, med värme på. (Har elpatron) Bara för att kunna se på den, sitta i den, pyssla om den och inreda den.:wub: :wub: :wub:
Du kommer väl ihåg hur det var med barnen när dom hade fått ny cykel??? Då skulle den helst stå bredvid sängen dom två första nätterna..........
Ibland blir man som barn på nytt........

Grattis till erat köp, förresten.:wink:
Mina föräldrar köpte helintegrerat i våras, och pappa vill påstå att man inte vet hur det känns att köra husbil förrän man har en sådan. Utsikten och översikten er enorm och total. Och väg-egenskaperna är oöverträffade.
Så ni kommer nog inte att ångra er.
Skall nog fundera på att köpa helintegrerat när jag blir stor........

Och kom ihåg det, när du sitter där vid matbordet med dina makaroner: Det är inte rikast i graven som gäller!!! Man lever bara en gång, och tyvärr vet man heller inte hur länge. Och makaronerna smakar alldeles säkert med lite ketchup på, bara du får äta dom i din nya husbil med en underbar utsikt och trevligt sällskap.

Eller hur???

MVH
Smålänning

F

F.d. 3753

Guest

Håller med om det mesta även om vi aldrig har varit ute i en helintegrerad!
Man blir som barn på nytt.
Det känns som om det inte riktigt är sant och den känslan kommer jag nog att ha ända tills vi sitter i den och är på hemväg eller att jag kan se den här utanför från köksfönstret.

Grattis till den nya bilen!

Klart att det hade varit roligare om våran också hade varit helt ny men plånboken medgav inte detta så det är bara att rätta mun efter matsäcken.

Du får lägga ut en bild på nya under "Min husbil" så vi andra också får se den.

Mvh

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

:music-icon: :music-icon: Grattis till "nya" bilar båda två (loomis & småläning):music-icon: :music-icon:

Ni gör helt rätt! Det är som det sagts på andra ställen här i forumet
"Varför vänta till imorgon med det du kan göra idag":spinny:

Lycka till ni kommer inte att ågra er!!

/Thomas & Lena

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej alla

Att det blev en helt ny bil, berodde mest på att det inte fanns så många att välja på med fyra sängplatser under 6 meter. Vi har letat runt hela sommaren, både hos handlare och på internet.
Hade en begagnad på gång i Trollhättan, privat, med samma planlösning, men den var dyrare och dessutom Tysklands-importerad, vilket fick oss att välja en helt ny McLouis i stället.
McLouis är ett lågprismärke. Det skulle inte förvåna mig om din -04 Hymer är dyrare än vår nya.

Har ingen bra bild på den än. Men det kommer. Den finns inte på McLouis hemsida heller. (Vilket är lite dåligt):confused:
Ni får ta en promenad förbi till våren, så får ni titta på den både på insidan och utsidan.

:wink: :wink:
Mvh
Smålänning

Toppen