• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kolla bilar gratis nu E mejl

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Transportstyrelsen har nu kommit in i 2000 talet. Från 1 mars kan man nu får ägaruppgifter via E mejl och inte bara som tidigare via fax. Ett stort steg framåt.

Jag har redan testat tjänsten. Ett stort framsteg.

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Kolla bilar gratis nu E mejl

:music-icon:Ja! Äntligen!!:music-icon:

Dessutom hade ordnat till en sån där reCAPTCHA som gör att man slipper skriva siffror för att bevisa att man inte är en robot, superbra alltså.
Jag gissar att jag (tills nyss) har beställt dessa fax i snitt en gång om dagen under en massa år (jobbrelaterat) det här var verkligen välkommet. :):):)

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb

Klockrent, mvh jocke

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, och min gamla telefon/fax gick hädan med bränd spänningsdel för en månad sedan. Har funderat på hur jag lämpligast skulle lösa fortsättningen från bilregistrets hemsida, kanske en skrivare med faxfunktion, men en sådan är lite tråkig att ha tillsammans med fast telefon. Köpa en ny telefon/fax verkade inte riktigt up to date. Men det löste sig alltså med bra timing :p: på deras uppdatering.

M.v.h. JANKRO.

S

Sören-6830

Guest

Är det inte samma uppgifter man kunnat få per sms under de senaste två, tre åren? Eller är det någonting som är förbättrat jämfört med det?

F

F.d. 14324

Guest

Sms:et kostar tre kronor och jag är osäker på om man får ut kompletta uppgifter, appen täcker nog behovet för en del men uppgifterna räcker inte för mig.

De här uppgifterna nedan är de som inte kommer fram automatiskt via "Fråga på annat fordon" och det är de vi nu kan få ut på mejl istället för bara fax. Appen täcker inte upp det, sms:et kan jag inte riktigt uttala mig om för det är ett par jag testade, men jag har för mig att jag inte fick ut ägarens adress.

vem som äger fordonet
vilka de föregående ägarna är (uppgift om de två senaste ägarna kan lämnas)
fordonskatten är betald
fordonet godkändes vid den senaste kontrollbesiktningen
leasing eller kreditköp

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest

Med appen biluppgifter får man uppgifter på historiken med ägarbyte m.m.

Biluppgifter var en höjdare när den lanserades, helt perfekt för mig, men det blev en del protester och de fick lov att strama åt sin uppgiftsutlämning.
För min del med mina behov blev då Biluppgifter ett sämre alternativ än "Fråga på annat fordon" trots deras faxlösning från nittonhundratalet för de uppgifter jag var tvungen att få fram.

mvh jocke

S

Sören-6830

Guest

Sms:et kostar tre kronor och jag är osäker på om man får ut kompletta uppgifter, appen täcker nog behovet för en del men uppgifterna räcker inte för mig.

De här uppgifterna nedan är de som inte kommer fram automatiskt via "Fråga på annat fordon" och det är de vi nu kan få ut på mejl istället för bara fax. Appen täcker inte upp det, sms:et kan jag inte riktigt uttala mig om för det är ett par jag testade, men jag har för mig att jag inte fick ut ägarens adress.

vem som äger fordonet
vilka de föregående ägarna är (uppgift om de två senaste ägarna kan lämnas)
fordonskatten är betald
fordonet godkändes vid den senaste kontrollbesiktningen
leasing eller kreditköp

mvh jocke

Jag har tagit hem appen och registrerat mig men får inte veta namn och adress på bilägaren (vilket man får via sms).
Något ytterligare man ska göra för att det ska fungera?

F

F.d. 14324

Guest

När det gäller appen "Biluppgifter" så vet jag inte Sören, jag orkade inte registrera mig och gå vidare den här gången.

Toppen