• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knista Golf en skam eller??

Bigge

HBK in Memoriam
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Golfklubb

Knistad Golf & Hotel

GPS: N 58 25 11.85 E 13 56 40.86   
golf.jpg

Plats: Parkering
Vägbeskrivning: Väg 200 från Skövde mot Skövde flygplats, tag till höger vid Fjället mot Knistad.
Service: Restaurang, café.
Att göra: Spela golf, äta.
Sevärt:
Web-sida:
Avstånd:
Övrigt:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: Skövde

Hej!

VARNING FÖR KNISTA

Vad ni än gör parkera aldrig över natten på Knista Golf & Cuntry Club.

Vi var 2 husbilar som varit på Elmia och kom till Knistad på EM/kvällen. Vi ställde oss på den uppmärkta parkeringen. Vi hade golftid för 4 personer bokat dagen efter vid 9-tiden.
Efter en promenad och en hink på rangen blev det middag med lite gott vin och annat i husbilen.

Vid 22-tiden kommer det en mycket otrevlig herre och säger att vi inte får parkera här. Vi säger att vi ska spela golf dagen efter och att det är en P-plats. Han hotar med polis om vi inte flyttar oss. Tyvärr säger vi (fortfarande) vänligt, vi har druckit vin och kan inte köra bil. Då hotar han med att vi måste betala vad ett hotellrum kostar. Vi förklarar att vi inte visste att man inte accepterade husbilar på parkeringen. Vi har ju bott över på otaliga golfbanor både i Sverige och övriga Europa.

När han fortfarande inte vill lyssna på oss utan fortsätter med sina hotelser så har vi fått nog och ber han dra åt ....... där det är varmt.

Nästa dag går vi ner med våra vagnar och bagar för att lösa greenfee och spela, men det blir stopp. Nu står ägaren där och kräver oss på extra pengar (vad hotellrummet kostade) plus greenfee.

Vi packade och drog till Töreboda och spelade istället. Det var sista gången vi kom till Knista.

Mvh -Åke

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Knista Golf en skam eller??

Jag har flyttat ut denna plats från våra Husbilsplatser till öppen diskussion.
Det beteende som Frankia påvisar från ägaren till Knista är anmärkningsvärt.
Jag själv arbetar i Skövde varje dag och det företag som jag arbetar hos anlitar Knista. Jag SKÄMS!!!

Oavsett vilka regler som en enskild näringsidkare kan tänkas ha för sina parkeringsplatser så är ett sådant beteende oursäktligt.
Vill man inte ha gäster så ska man skylta om det så är det garanterat att dessa inte kommer!!

Denna typ av företagare hör inte hemma i denna värld!!

Jag har skickat denna tråd till ägaren av Knista så han kan registrera sig och svara om han så önskar.

F

F.d. 12360

Guest

Tyvarr tror jag att den har utveckligen sprider sig. Money talks!!

Vi hade ett par incidenter i Holland i somras dar vi blev avvisade pa publika parkeringar som var anslutna till en restaurang.

/Hans

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Jag ser inget problem med att den sprider sig, bara de talar om att de stänger ut denna kundkategori.
Det är löjligt!!, personer med svag betalningsförmåga accepteras men inte personer i Husbil ????

Detta löser sig själv för marknadsekonomien sätter dessa idi---r i konkurs och så kanske vi får företagare som förstår i stället (Jo jag var småföretagare i 18 år )

F

F.d. 12360

Guest

Med tanke pa hur mycket greenfeespelet har gatt ner i Sverige borde nog Knistad passa sig mycket noga hur man behandlar sina presumtiva kunder.

Jag har spelat otaliga rundor pa Knistad som (tycker jag) ar en fin golfbana.
MEN det ar en pay&play bana med ett fatal medlemmar, sa allt ror sig om pengar vad galler denna bana.

/Hans

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Den är dessutom i mina ögon helt beroende av de företag som finns i kommunen och borde tänka lite mer på detta......

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Vi kanske ska radera dom ur vår lista.

Vem vill stanna där nu och spela golf med risk för surt bemötande. Vi som inte spelar golf kan utan tvekan övernatta någon annan stans.

Bara en tanke?

F

F.d. 14038

Guest

Håller fullständigt med Håkan i vad han skriver, är själv småföretagare och sådana här företag gör det inte lättare för oss övriga.

Hoppas bara att det som skrivs här vidrebefordras till berörda personer så att dom fattar att så här beter man sig inte om man är rädd om sitt företag.

Vederbörande borde istället vara tacksam med tanke på inbrottsrisker mm, ju fler bilar som innehåller folk utanför byggnaderna ju mindre risk för sabotage eller inbrott.

F

F.d. 4058

Guest

Vi borde kanske tom. ha en "svartlista" på platser som inte vill ha oss.

F

F.d. 273

Guest

Även om husbilar på parkeringen strider mot deras policy och affärskoncept så är ägarens uppträdande och agerande på Knistad mycket klandervärt.

Att ha greenfeegäster och göra det bekvämt för dessa är för de flesta golfklubbar mycket viktigt, eftersom avgifterna utgör en bra inkomst. Ganska många klubbar har dessutom insett att husbils/husvagnsgäster är bra nattvakter. Således finns på många golfklubbar speciella husvagnsplatser, ofta med el. Parkeringen kan också fungera som ställplats.

Men det finns också andra typer av golfanläggningar t.ex. Knistad som har golfbanan som en del i konferansanläggningen och prioterar denna och på annant sätt stöttar den SGF:anslutan golfklubben. Sätter sina regler och ser till att dessa följs.

Det finns andra golfklubbar, t.ex. Sands, Hills som också har annorlunda koncept som kanske avviker mot vad vi husbilsgolfare är vana vid men som är mycket viktiga för sin medlemskategori.

Vi bör varna för otrevligheter som hänt oss HBK:are men än mycket viktigare är att flagga upp och tala om när vi har blivit bemötta på ett trevligt sätt och fått bra service. Ge dessa ställplatser hjälp att få mer gäster.

Detta gäller naturligtsvis inte bara golfbanor, jag kan tänka mig att man kan bli bra eller dåligt bemött på t.ex. en fiskecamp också.

Hälsningar
Alf

Bigge

HBK in Memoriam
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4

Det var jag som startade detta :confused:
Jag spelar inte golf men har flera gånger utnyttjat golfklubbarnas restauranger som har god mat och även övernattat någon gång.
Min tanke var att sprida detta bland HBK:s medlemmar genom att lägga in de vi varit på samt några slumpvis utvalda golfklubbar för att få igång alla er andra som oxå ätit gott, golfat och kanske oxå legat över på golfklubbarnas parkeringarna.
Jag tror att vi har en hel del golfare bland våra medlemmar och jag uppmanar nu er att lägga in de golfklubbar som har en bra restaurang och inte kör bort husbilar.

MVH
Bigge

F

F.d. 12360

Guest

Var star det pa parkeringen att man inte far parkera husbilar pa knistad ??

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Jag spelar inte golf men har följande fundering:
Varför svartlista? Ägaren har helt fel inställning till en kategori av besökare.
Varför inte beskriva för den okunnige ägaren hur andra golfbanor hanterar husbilsåkande golfspelare, dvs så här skall det gå till.
Vägrar han ändå, så stryk husbilsplatsen frän HBK-listan.
Försök att göra något positivt av något negativt.
Vem riktar jag mig till - ingen aning vem som skulle kunna sköta den kontakten inom HBK.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej igen!

Det stod inte någonstans att man inte fick parkera en husbil över natten. Det fanns bara vanliga blåvita P-skyltar.

Som jag skrev så ursäktade vi oss för att vi inte visste att man inte fick stå över natten och att vi tyvärr inte kunde flytta på oss då vi inmundigat en god måltid med vin. Detta är en Golf & Cuntry Club och ingen vanlig golfklubb sa dom. Det förstår väl vem som helst att man inte kan stå här............... tydligen inte vi.

Kändes gött och dra iväg från detta hemska ställe och ta med våra greenfee på 1400 och investera dom i Töreboda GK istället. Där räckte det till och med till lunch.

Du kan tro att vi försökte förklara vår situation och hur det funkar på "alla" andra golfklubbar som vi besökt både i Sverige och utomlands, men det var ägaren fullständigt ointresserad av att ta till sig. Jag tror inte ens att det kom innanför hörselbenet på honom.
Han skulle bara ha ut 500 kronor per husbil för övernattningen (hotellrum).

mvh -Åke

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Det verkar vara ett hopplöst fall, jag har läst din väl balanserade beskrivning.
Då återstår att stryka den platsen från vår husbilsplats-lista så som var ursprungsförslaget.
Hur aktsamma och försiktiga vi än är så är det ändå så att vi inte blir omtyckta av alla
men av de flesta.
Vi tar nya tag, och ni golfare väljer säkert banor som välkomnar sina husbilsgäster som spelar, äter och mår gott.
:yes:

F

F.d. 6238

Guest

När man läser detta så vet jag inte om jag skall skratta eller gråta.
Antagligen kommer inte denna klubb att "gå bra" och då om inte så kanske denna "trevliga" person kommer att lära sig vad Matte är för något.

Troligtvis kommer han att förstå att så här behandlar man inte sina "kunder".

Själv spelar jag inte Golf men vad jag förstår så har han utmanat en mycket stor grupp i Samhället och även en stor grupp i Husbilsklubben.se.

Nej, det är ju bara att hoppas att han läser dessa inlägg eller får kännedom om detta och då kommer han att ångra sig.

Vad lärde jag av detta?
Jo, nästa gång när jag kommer till en Golfklubb för att äta, ja då skall jag kolla två ggr att klubben inte heter KNISTA GOLF.
:confused: :mad:

Toppen