Sv: Knaus Sun Liner 800
Hej
Jag har också en 800LEG 06a som jag hämtade 1e feb på Husbilslandet. (bra firma att ha att göra med). Jag har använt bilen några hundra mil och familjen har bott i den några helger trots hård vinter. Jag är mycket nöjd med bilen och som tidigare skrivits är det nog bara lastvikten som oroar något. Jag har ca 500 kg i lastvikt med den fasta utrustningen monterad och det ger ju inte så mycket att spela med om man som jag och min fru har litet egen övervikt. Det är lätt att lasta in ett par hundra kilo i form av elverk, campingmöbler, verktyg,grillar mm. Min bil drar ca 1,2 l/mil vid normal körning vilket nog får ses som normalt för storleken. Vid några grader minus klarar vi 20+ inne på 2kw läget på elpatronen, sedan blir det att köra gas. Jag har kört bilen i snöstorm på nya sommardäck och med stor försiktighet går det att ta sig fram överaskande bra.
En normalutrustad 06a ligger troligen mellan 700 och 800 tusen hos handlare vilket också var vad jag gav för min. Planlösningen var vad som fick oss att välja denna bil då det finns i princip obegränsat med stuv, (förutom vikten) bra kök ugn mm, bra sängar och fin soffgrupp. (litet stort bord). Toan är trång med dörren stängd men om man använder utrymmet med skjutdörrarna och utnyttjar hela "badrummet" blir det mycket bra.
Vill man spara stöm är det många lampor att byta till LED men det lönar sig (16st om jag mins rätt). Som jag tidigare skrivit ser jag bilen som lyckad och att få en så stor och bekväm bil för de pengarna är nog ganska bra. De hårda ekonomiska tiderna har ju gjort att den tyska marknaden erbjuder bilar av denna typ till bra priser och det ser vi på utbudet uppe hos oss. Lycka till med bilen.
janne