• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Knaus Sport Traveller 605 DKG funderingar

F

F.d. 18506

Guest
Hej, efter att ha tänkt att klara oss utan husbil så ändrade vi oss och letar nu igen :)
Vad har ni för erfarenhet av Knaus Sport Traveller 605 DKG?
Sedan funderar jag om den klarar sig under 6 m på färjor och broar? Det står att den är 6.163 i annonsen.

F

F.d. 18506

Guest
Sv: Knaus Sport Traveller 605 DKG funderingar

...tänkte tillägga att det är en årsm. 2006

F

F.d. 18506

Guest

...jag antar att modellen egentligen heter sport traveller 600 DKG, det blev nog stavfel i annonsen

Senast redigerad av en moderator:

salolsson

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
17198
Medlemskap
2025

Hej!
Knaus Sport Traveller finns som både 605 DKG och 600 DKG. Själv har jag en 600 DKG med ett Renaultchassi, men den finns även att få med chassi från Fiat. Längden när den är byggd på Renault är 645 cm, tror att den med Fiat är ytterligare några cm, men är ej säker på det.

605 DKG är en äldre modell som bygger på förra generationens Fiatchassi och har den längden som du uppger. Att den bilen är kortare beror på att den äldre Fiathytten är kortare än den både den nya från Fiat och den från Renault.

M.v.h. Olsson

Toppen