F
F.d. 24320
Guest
Hej igen forumkamrater.
Nu har vi nog här kommit till vägs ände vad gäller att hitta de modellerna som vi tror passar oss i husbilslivet.
Några av våra kriterier har varit:
*sittgrupp för 4 (ej inräknat ev vändbara stolar)
*Fast dubbelsäng
*110hk
*max 10k mil
*ej äldre än 01:a
*exeptionellt bekväma framstolar
Vad som övrigt känns som ett plus i kanten är:
*Utbytt belysning till energieffektivare, Led
*Solcellsladdning samt bra batteribank
Vad vi inte känner att vi värdesätter, men kan leva både med och utan har varit:
*Separat dusch
*vändbara framstolar
*ljud och media (är alldeless för kräsen så det som finns kommer troligen inte duga ändå)
*Ac i bodel
Vi har ett par konkreta allternativ vi tittar lite extra på just nu, och som jag gärna skulle vilja ha era tankar, erfarenheter och omdömmen om.
De bilarna vi funderar på kan ses i följande länkar:
Knaus Sun TI 600 UF as Partly Integrated in Suhl
Chausson Welcome 74 as Partly Integrated in Neumarkt
Chausson Welcome 70 128 hk -02 | Blekinge | Blocket
Så som sagt hemskt gärna era tankar om dessa bilar, och om ni har andra bilar likvärdiga som stämmer in på det jag skriver är flera tips välkomna.
Prisklassen på dessa bilar ligger i överkant på vad vi tror oss komma vilja handla för.
Vi håller ju som jag tidigare skrivit på att sälja ett av våra hus, vilket måste göras innan köp, hur mycket pengar vi kommer handla för beror ju lite på hur det går med husförsäljningen, och tyvär har det hitills inte gått särskilt bra, så det är här vi står idag.
MvH
Nu har vi nog här kommit till vägs ände vad gäller att hitta de modellerna som vi tror passar oss i husbilslivet.
Några av våra kriterier har varit:
*sittgrupp för 4 (ej inräknat ev vändbara stolar)
*Fast dubbelsäng
*110hk
*max 10k mil
*ej äldre än 01:a
*exeptionellt bekväma framstolar
Vad som övrigt känns som ett plus i kanten är:
*Utbytt belysning till energieffektivare, Led
*Solcellsladdning samt bra batteribank
Vad vi inte känner att vi värdesätter, men kan leva både med och utan har varit:
*Separat dusch
*vändbara framstolar
*ljud och media (är alldeless för kräsen så det som finns kommer troligen inte duga ändå)
*Ac i bodel
Vi har ett par konkreta allternativ vi tittar lite extra på just nu, och som jag gärna skulle vilja ha era tankar, erfarenheter och omdömmen om.
De bilarna vi funderar på kan ses i följande länkar:
Knaus Sun TI 600 UF as Partly Integrated in Suhl
Chausson Welcome 74 as Partly Integrated in Neumarkt
Chausson Welcome 70 128 hk -02 | Blekinge | Blocket
Så som sagt hemskt gärna era tankar om dessa bilar, och om ni har andra bilar likvärdiga som stämmer in på det jag skriver är flera tips välkomna.
Prisklassen på dessa bilar ligger i överkant på vad vi tror oss komma vilja handla för.
Vi håller ju som jag tidigare skrivit på att sälja ett av våra hus, vilket måste göras innan köp, hur mycket pengar vi kommer handla för beror ju lite på hur det går med husförsäljningen, och tyvär har det hitills inte gått särskilt bra, så det är här vi står idag.
MvH