• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knaus 710 Liner erfarenheter?

morsan

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Hej kamrater nu ska vi byta husbil på skärtorsdag det blir en Knaus 710 Liner 00
med vattenburen C-värme är det någon som har någon erfarenhet av en sådan?
Vi far sedan vidare till Jönköping för besöka bilmässan och fira Påsk är det någon som ska dit? :)

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Knaus 710 Liner erfarenheter?

Hej!
Vår första bil var en 710G. Tyvärr har jag inga bra erfarenheter av den:(, men det var nog bara att det var ett måndags ex? Vi hade den bara en sässong innan vi bytte. Det var startspärren, vattentanken, laddning mm. mm.:mad:

Men som sagt så var det nog inte bilen isig, utan det mesta var nog bara otur.
Lycka till och kör försiktigt.:yes:

/Thomas

Senast ändrad:
F

F.d. 12736

Guest

Jag har haft ett antal olika märken, kör många mil på jobbet, tror inte att Knaus är sämre än något annat märke, för mig det viktigaste är att hitta en seriös säljare, som fixar felen. Man kan skriva mycket om olika märken, jag föredrar idag sådana ställen som enbart säljer husbilar, för dom måste vara lite vassare att ta hand om sina kunder, renumé är viktigt.

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024

:yes: Hej :yes:

Har haft 710 gh -98. Lite äldre än den du hittat. Men den var för oss alldeles utmärkt.

Rymlig (luftig) förardel med enkelhet att snurra runt stolar och passera bakåt. Bra sittställning till bordet. Gott om stuvutrymmen. Bra plats i toa o dusch. Alldeles för rymligt garage. Man fick in för mycket tunga prylar. Värmeslinga även runt framrutan. Det har jag inte sett på någon annan bil.

Liten lastförmåga. Körde alltid med överlast. Har för mig att jag kunde lasta 290 kg. Lite extrautrustning och det blev inte många kilon kvar.

/ Frank

morsan

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024

Jag har haft ett antal olika märken, kör många mil på jobbet, tror inte att Knaus är sämre än något annat märke, för mig det viktigaste är att hitta en seriös säljare, som fixar felen. Man kan skriva mycket om olika märken, jag föredrar idag sådana ställen som enbart säljer husbilar, för dom måste vara lite vassare att ta hand om sina kunder, renumé är viktigt.

Säljare är husbilslandet som enbart säljer husbilar så jag hoppas din tés stämmer:twitcy:

F

F.d. 12736

Guest

hej

alla säljare / företag har sina mindre goda dagar, jag ogärna rekommenderar något företag, jag själv har handlat från husbilslandet, och blivit välmött.

F

F.d. 17078

Guest

Har haft en 710 LG. Köpt av Husbilslandet, funkade bra. Lastar otroligt, enl typ skylt 3800 kg, men reggad 3500. Man kan få vilket vikt man vill. Går att omregga. Vägde i Frankrike utanför en vinhandlare,4470 kg. Så pass upp. Den är byggd på maxichassi, hade spaceplattor bak, kanonbil. Har köpt 5 husbilar av Husbilslandet är helnöjd aldrig något problem de fixar allt!

morsan

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024

Hej Solifer 644! Tack för ditt svar det låter bra. Dom verkar seriösa och är super trevliga. GLAD PÅSK:)

Toppen