• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Knäskada

Yngve o Susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
246
Medlemskap
2025
Hej alla husbilsägare.

Jaq vill på detta sätt skicka er en varning till er som har husbil med nivå skillnad på golvet bak.
Det som skedde var följande.
Förra söndagen när vi varit ute och haft en trevlig helg med vänner.
Inträffar det som inte får hända.
Lastar ut sista kläderna ur husbilen skall ta ett steg från sänggolvet till den normala nivån i husbilen, glömmer denna nivåskillnad och det säger bara pang.
Jag slår av en bit från knäskålan den biten som lårmusken sitter på jag lövar det gjorde jä.... ont.
Skriver detta för att göra er påminda om att vi borde märka ut detta på något sätt men hur?
Komm gärna med förslag.
Sköt om er och vi önskar er en trevlig vinter.

:rolleyes:

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025
Sv: Knäskada

Er varning är verkligen väl befogad, vi har genom åren sett många tillbud som dock inte slutat så olyckligt som i ert fall!
Frågan är om man inte bör varna även för de nivåskillnad som många husbilar har ex mellan sittgrupp och bodelsdörr. Tycker att "konstruktionsnissarna" av husbilsinredningar inte tar sitt ansvar med att förutse och konstruera bort likartade olycksrisker!

Husbilar med nivåskillnader på annars plana golv har vi (speciellt Kicki) alltid valt bort just på grund av helt onödigt skapade olycksrisker. Det blir ju inte bättre om det är mörkt eller om man bara är ouppmärksam i brådska eller som ovan besökare.

Känner verkligen för dig och hoppas att du inte får bestående men i ditt knä, krya på dig (vore detta i USA skulle kanske tillverkaren bli stämd på skadestånd ... )!

F

F.d. 29925

Guest

I första hand gäller det väl att få ordning på knät så att den normala "rörligheten" återkommer.

En bra möjlighet för att kunna observera nivåskillnader i bilarna idag är väl att limma fast någon variant av diodlist i själva kanten för att få någon form av kontrast.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Ja hur många gånger har man inte slått halvt ihjäl sig när man vart på besök i grannens husbil, som har nivåskillnad vilket inte vi själva har. Livsfarligt...:swoon:

Yngve o Susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
246
Medlemskap
2025

Hej!
Tack för omtankarna.
Mina nuvarande funderingar är om man skall mont. någon typ av gummilist.
Ramlar man igen skall man inte slå i en vass golvkant.
Visserligen borde man frågat Knaus vad de har för försäkringar mot sådant här, men vi bor ju inte i Amerika och därmed ingen vana för sådana affärer.
Hösten får gärna forts. ett tag till.

Må så gött

Toppen