• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klubbmärken

F

F.d. 6238

Guest
Sv: Klubbmärken

Om man INTE råkar ut för någonting är det långsökt. OM MAN Råkar ut för någonting är det VERKLIGhet.

medl. 35:confused:

F

F.d. 24280

Guest

Jag hade tänkt att mina kommer på nu i helgen fast utan någon numer,känns som man skulle ha då en uthyrnings bil och det har man inte.Skall också tillverka en skylt hos Autoschilder med Nick namnet..känns mera riktigt då:D :D

Irén o Peter

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
412
Medlemskap
2025

Hej!
Vi var i Ullared i lördags mellan kl 11-16. Missade nog varandra, för vi har vårt fina klubbmärke och nr bak på bilen.

Hälsningar Irén;) :wub: :p

F

F.d. 53585

Guest

Jag vill gärna sätta upp dakelen på vår bil.
Måste jag beställa, eller kommer automatiskt den till min brevlåda iom att jag nyss blivit medlem? (tar detta lång tid i så fall?)

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Har du tur så kanske den är på väg till dig redan.
Om inte så kommer den snart.

Ha de

F

F.d. 4575

Guest

Semestertider, dekaler och siffror kommer om ca 3 veckor, det gäller från medlemsnummer 601

F

F.d. 673

Guest

De där hundratalet husbilar... var de svenska? När jag var neröver härom veckan var bara sisådär var 10:e husbil svensk!

Att jag inte sätter upp dekaler har inget med blyghet eller rädsla att göra. Gillar helt enkelt inte dekaler och klistermärken! Även om dessa var av otroligt hög kvalitet!

"Skorven" brukar folk känna igen ändå. Fick ett PM på ett annat forum med frågan om jag varit i Kinna (vilket jag hade), för han tyckte han sett mig åka förbi hans jobb...

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi gillar inte dekaler och klistermärke heller, men när dom håller så hög klass och snygg design som våra gör så tvekar vi inte, dom ska bara sättas upp. Är man med i en guldklubb så vill man väl visa det?
:music-icon: :music-icon:
Eva HBK 9

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024

Inte vet jag...... vi var till Öland förra veckan, mötte många husbilar, i o för sig var 50 % av mötande utländska nummerplåtar, men man blir verkligen glad när det är så många som hälsar, men i övrigt lyste klubbdekalerna med sin frånvaromen ...... vi tänker då sätta upp dekalerna på bilen (betalade in medlemsavgiften idag) synd att det är leveranstid, dessutom har vi beställt en dekal med ett Lodjur på (Nicknamnet !) för att sätta framtill på husbilen, funderar även på att sätta Nicknamnet med bokstäver baktill på husbilen, vi vill väl synas och få kontakt.
På med märkena.
Hälsningar till er alla från Glada Hudik

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Er alla vänner . Nu idag fick jag tummen ur.

Har satt på Dekalen utan nr där bak. Skall fundera lite var jag skall sätta Dekalen fram för jag tycker inte att jag har någon :confused: bra plats där.

Men det kommer så småningom.
Som en kompis till mig brukar säga: EN SAK I SÖNDER.
hls nr 35.
:confused: ;) :D

F

F.d. 4879

Guest

Man kanske skulle sätta på dekalerna på bilen och hyra ut den istället så man vet att man inte får inbrott hemma i huset utan kunna vakta det istället. Men tänk om någon bryter sönder ventilationsrutan på vår fina Iveco och söver ner de som har hyrt bilen och själ alla deras pengar så att dom inte kan betala hyran och det dom har kört sönder? Nej det är nog bäst att sälja både husbil och hus för att flytta till en lägenhet två trappor upp med Securitas hemmalarm så att man kan sova tryggt.
Har alla här verkligen fått tjyvnoja? Vad kan det vara för glädje med något eget och frihet när man hela tiden går omkring och är skiträdd eller inte kan sova?

MBL29

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
579
Medlemskap
2024

Tack för inlägget, det känns skönt när människor är positiva till husbilslivet.
:mcride: Knekten
(åker även MC BMW)

Zodiac

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2025

Vi har heller inte satt dit dom fina märkena, men kommer dit till fredag då vi åker iväg med den.
Men vad gör man när man ska byta husbil, då man inte kan ta bort och använda igen på nästa?
Kan man beställa nya och till självkostnadspris eller? Vore tacksam för svar

Camilla & Seth, Avesta. HBK 373:p

F

F.d. 6130

Guest

Vilka diskutioner det blev av mitt inlägg!:wub:

Det här med inbrott, risken är nog större att tjuvarna skulle se att husbilen inte står "hemma" än att dom skulle se husbilen på vägarna med klubbmärket och medlems nummer.
Jag tror att dom inte skulle göra sig besvär och kolla först här på forumet var man bor och sen åka och göra inbrott.
Då är det lättare att kolla reg. nummret med vägverket.
För det är väl sällan man campar i hemma trakterna.
Vi säger att jag möter tjuvarna i Göteborg, sannorligheten att dom skulle åka till Östhammar och gör inbrott hemma hos oss är nog minimal..
Sen är det väl ganska vanligt att "grannarna" kollar till huset/legenheten..:swoon:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9091

Guest

Semestertider, dekaler och siffror kommer om ca 3 veckor, det gäller från medlemsnummer 601

Hur vet man vilket nr man fick?? Men vi ska iof inte åka förän Aug:mad: Så sugen på att ut o åka nu.... Vilket våra vänner inte kan fatta... Jag åker längs vägarna 5-6 dagar i veckan (Fjärr lastbil) o jag har inte heller sett några medlemmar dom 2 veckorna jag kollat... Ända bilen jag sett var på Mc parkering i Hässleholm när jag var på väg hem det var en Concord.... (sån vill ju inte jag ha;) )

Lena & Jan

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2025

Exakt, vi är stolta över dekaler o medlemsskap, se själv i vårt fotoalbum så fint det blev!
Lena & Jan-Erik

F

F.d. 6238

Guest

Ja, det var många intressanta synpunkter detta med att sätta upp dekalerna.

Jag kan bara konstatera att detta med att vara vaksam och misstänksam är en gammal yrkesskada från min sida.

Det är väl som det brukar vara att SANNINGEN ligger någonstans mitt emellan.

Det är alltid roligt när man kan skapa debatt i ett ämne och det kan man ju säga att det blev med råge.

Tack till alla som har TYCKT till, det håller både debatten och klubben "Levande"

Hälsningar från medl.nr 35.
:D :D :D :D

F

F.d. 4575

Guest

Phoenix: Kan man beställa nya dekaler till självkostnadspris eller? Vore tacksam för svar
Svar: Ja man kan beställa dekaler, 25: -st inkl porto

Mike71: Jag tror inte att dom skulle göra sig besvär och kolla först här på forumet var man bor och sen åka och göra inbrott.
Svar: Det är bara medlemmar som har tillgång till matrikeln, intresserade och gäster ser inte våra uppgifter

Tryde: Hur vet man vilket nummer man fick??
Svar: Klicka på ditt användarenamn, så ser du att du har HBK 640

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vi fick dekalerna igår. Verkligen snygga och påkostade. Skall upp så snart vädret och tiden tillåter. Dock stannar siffrorna hemma.

Toppen