• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Klubbmärke

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Vi har kört en tur i helgen och sett många husbilar parkerade och körande.Men vi har inte sett en HBK dekal varför,vill man inte visa att man är medlem eller,vi har nog sett ett hundra femti minst så man blir fundersam vad som hänt.

Berra

Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Klubbmärke

Konstigt.
Vi möter många på våra resor.Helgen som gick såg vi många HBK-märken.
Kanske det berodde på att vi var på en HBK träff.
Skämt.Vi ser i alla fall många märken och även nr.på dessa
:mcride:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Åkte själv "civilt" E6:an mellan Göteborg och Stenungsund och såg minst fem Husbilsklubbs-dekaler på den sträckan som är knappt 5 mil. Får hålla i armen för att den inte skall åka upp och morsa.
Kan nog vara tillfälligheter som gör det, för vi har väl dekalen uppe? (en retorisk fråga som inte kräver något svar).

sonyLT

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024

Vi har åkt från Motala till Haparanda sedan till Lofoten och hem och har endast sett två husbilar med HBK dekaler bland mängder av husbilar.

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Ok vi har kanske varit på fel plats,men det var inga i Bua,Geterön,Ullared,mm.Men jag träffade 3 MHC bilar i Bua.
Men det börjar bli sent på säsongen kanske.

Berra

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Det syns kanske inte så många husbilar med HBK-dekalen ute på vägarna när det finns drygt 49 000 hb i landet och då bara ca 4 100 medlemmar är medlemmar i HBK. Dessutom kommer det till ca 100 000 gästande husbilar per år från övriga länder i Europa.
V-backen :)

Senast ändrad:

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Vi åkte från Askersund till Bromma i helgen och mötte säkert ett 25 tal husbilar. Av dessa han jag med att se både HBK dekalen och nummer på minst 7-8 bilar. Många har också bara sin dekal bak. Men som V-backen skriver vi är ännu bara 10% som är medlemmar i Husbilsklubben.se.

F

F.d. 50069

Guest

Hello på er gott folk!
Stod vid GPS: N55 25 30.6 E13 47 14.1 :)wink:) i ett par nätter i Juli, vi var nog ett 15tal husbilar där och TACK vare klubbmärket i nos & rump på våran husbil så fick vi flera trevliga stunder med HBKare :D
Så trots att vi har de små dekalerna så funkar det kanon!

PS.
Tusen tack till JanneEkan för de fina GPS-positionerna som tom. jag fixar:rolleyes:
Ja just det, positionerna leder till en ställplats vid reningsverket utanför Ystad.
Som för övrigt tillhör de absolut bästa platserna iaf vi har stannat till på!

Anders som kommer tillbaka!

Maria Englund

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
1992
Medlemskap
2025

Vi vill passa på och tacka för trevliga pratstunder under er vistelse här i Ystad. Visst är det bra med dekaler.
Välkommen tillbaka till Ystad.

Vi ses säkert igen

Maria o Göran i Ystad

robert

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027

Har dekal plus nummer fram till vänster så att den som möter oss ser att det är HBK-medlem on the road!
Men jag vet inte om det är så att alla kommer fram och hälsar så där väldigt glatt när man står parkerad, var i Ranarps strand månadsskiftet juni juli, och vi var säkert 5 6 bilar med HBK dekal av femton bilar(det kom fler samtidigt som några åkte, så det kan ha varit fler), men ingen som kom fram och hejade och pratade om HBK, däremot träffade vi en väldigt trevlig barnfamilj från Båstadtrakten, som var ute på inte första men kanske tredje rundan med husbilen, och då blev det ju lite tjat.
Stod tex i Klädesholmen i helgen, men det var ingen HBK:are där heller...
Jag tror att vill man träffa klubbmedlemmar så åker man dit man vet att de är, men jag/vi tycker att det är roligare om man träffar på dem där man inte förväntat sig det, sedan finns det ju andra som man gärna träffar hur mycket som helst, men ibland finns inte den tiden heller
Det är som det är i resten av samhället, ibland kan du träffa tre gamla vänner samma vecka, sedan ser du ingen på sex månader!
Hälsa på alla, var glad om du hittar en soulmate, för så som du vill bli bemött, gör själv likadant mot andra så brukar det lösa sig!
Väl mött på vägarna, familjen Åhnbrink(och nu ska vi nästa gång kolla det där stället i Ystad som alla pratar om!)

F

F.d. 50069

Guest

Vi vill passa på och tacka för trevliga pratstunder under er vistelse här i Ystad. Visst är det bra med dekaler.
Välkommen tillbaka till Ystad.

Vi ses säkert igen

Maria o Göran i Ystad

Vi kommer gärna tillbaka! Vi kollade när vi for för att hejdå, men ni var kanske ute på vift men Skeppshultarna:wink:

Marie-Anne & Anders Bohman

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Körde Umeå - Göteborg tor 12-17 aug.
Såg ca 3-4 HBKare på väg ner och ca 4-5 HBKare på väg upp - de flesta utan nummer.

Jag har en Plåtis med dekal och nummer vänster fram och höger bak - men det är bara att konstatera - de flesta ser inte oss som en husbil. När hustru kör hälsar hon inte (inte lönt säger hon) och INGEN har hälsat på henne (säger hon) - när jag kör hälsar jag på "deflesta" och ca var 3e hälsar tillbaks - tror jag lägger ner hälsandet. :)

Är det ca 1/10 av landets HB-ägare som är med i HBKen?

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025

Vi stod i Hunnebo ett par nätter i mitten av förra veckan (c:a fyra - fem HBK-are där). Ingen tog kontakt där. Och vi stod två nätter på Guleskär (Kungshamn), fredag till söndag och tre st pratade vi med bl. a. Men där fanns säkert minst lika många till. Vi såg även flera på vägen vilka vi vinkade till. Så nog finns det HBK-are ute (med märken!).
Vi var även vid ställplats Ramsvik där vi pratade med "Postis" och fick bra tips om gasolplatta. (Kolla Jula Postis, Billigt!)
Hälsningar BOH HBK681

Sloth

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2018
Medlemskap
2025

Jag har en Plåtis med dekal och nummer vänster fram och höger bak - men det är bara att konstatera - de flesta ser inte oss som en husbil.

Min erfarenhet också, Men det är knappast illvilligt av våra klubbkompisar, plåtisar är ju misstänkt lika en skåpbil.

/Åke

Toppen