• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

klubbmärke och medlemsnr

F

F.d. 6102

Guest
har en undran varför vissa bara har klubbmärket och inte medlemsnummret på husbilen.vi står nu en vecka på umeå camping och har sätt minst 2 bilar med bara klubbmärket.

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: klubbmärke och medlemsnr

Varför kan nog bara de som inte har numret på bilen svara på. Men en orsak kan vara att de inte vill visa vem de är, för har du numret på bilen så kan du på forumet via numret leta upp vem de är, en gissning bara.

Jag har numret på

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag och Gunilla tycker det är svårt att hålla reda på 8.000 medlemmar bland 11.000 medlemsnummer. Vi har betydligt lättare för att komma ihåg bilnummer på våra vänners husbilar, särskilt Gunilla. Sen har jag en app i mobilen som på några sekunder tar fram ägare av fordon.

Vi har klubbmärket på och tycker att det är viktigast, särskilt på träffar och då sätter vi dessutom denna i fönstret:
HBK GoK.JPG

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

----Helt enkelt för att jag tycker siffrorna är fula och får husbilen att se ut som den kommer från en uthyrningsfirma.
Den frågan har också kommit från andra husbilsägare i utlandet: Har du hyrt bilen??
//W

H

hianders

Guest

Vi har bara klubbmärket på. Tycker att det räcker så. Visar ju att vi är medlemmar i klubben!

Respekterar helt klart att man "bara" har märket på eftersom det visar klubbtillhörigheten. Vi har både märke och nummer men det är ju som sagt upp till var och en. Man blir lika glad när man möter bilar med logan eller loga och nr!
:yes:

fru hianders/Inger

JanB

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2025

Jag och Gunilla tycker det är svårt att hålla reda på 8.000 medlemmar bland 11.000 medlemsnummer. Vi har betydligt lättare för att komma ihåg bilnummer på våra vänners husbilar, särskilt Gunilla. Sen har jag en app i mobilen som på några sekunder tar fram ägare av fordon.

Vi har klubbmärket på och tycker att det är viktigast, särskilt på träffar och då sätter vi dessutom denna i fönstret:
Visa bilaga 57402
den appen vill jag oxo ha. vilken är det?

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Varför kan nog bara de som inte har numret på bilen svara på. Men en orsak kan vara att de inte vill visa vem de är, för har du numret på bilen så kan du på forumet via numret leta upp vem de är, en gissning bara.

Jag har numret på

Det kan du via reg.nr också!

F

F.d. 6102

Guest

ok undrade bara men kommer ngn till nydala i umeå tveka inte och komma och hälsa på och kanske ta ett glas vin med oss amatörer.

F

F.d. 17941

Guest

Smart, ännu en bra ide !
lasse :)

svisse

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
9518
Medlemskap
2021

:sleep:Jag var där i Umeå men har aldrig fattat varför jag skall sätta dit mitt medlemsnummer.

Toppen