• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Klubb dekal

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Varför tar man inte bort dekalen när husbilen säljs eller byts bort?Jag tycker att det är
vår skyldighet mot klubben och dens medlemmar att ta bort dom . Vad tycker ni ?

F

F.d. 53149

Guest
Sv: Klubb dekal

Håller med dig. Men, hade inte dekalen suttit på bilen då jag köpte den, så hade jag nog inte haft en tanke på denna eminenta klubb, där man kan få så mycket tillbaka av andra likasinnade.
Viktigast är nog att siffrorna är borttagna (enligt min mening)

/arne

F

F.d. 53149

Guest

Det finns någon tråd här i forumet, som utförligt berättar om detta.
Sök på, tja, kanske "dekal"?!

/arne

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024

Värmepistol när märket blir varmnt så går det att dra väck.Eller ställ bilen mot solen det
kan räcka

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag tog bort bara medlemsnummret och anledingen var lite att då kunde det ge den nya ägaren lite nyfikenhet att denna klubben existerar och sen kanske behöver han bara sätta på sitt medlemsnummer på bilen .

F

F.d. 52943

Guest

Tycker likadant - lätt att hålla med. Såg en tillsalu-bil i Bromölla med inte bara dekalen utan även numret kvar. Tycker man borde ta bort numret!

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Har med plockat bort nr, men låtit märket sitta kvar vid försäljning av 2 husbilar. Nya ägarna har blivit intresserade av klubben då de sett märket o frågat vad det är för något.
Vill de inte ha de kvar så får då väl plocka bort de.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

När jag kollade lite mer noga varför det satt ett firmamärke på taket på husbilen vi köpte för ett tag sedan märkte jag att HBK dekalen och numret var liksom inbränt och man såg det tydligt i solen, jag funderar nu på om det går att polera bort det tycker jag förstås att man borde gjort på firman vi köpte den hos och inte klistra dit ett nytt firmamärke, dåligt gjort.

Någon som har tips om hur jag ska göra, förutom att sätta dit nytt märke

Mvh
Pelle 570

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Der det sitter en dekal vil ikke gelcoat / lakk slites på samme måte som ellers. Etter noen omganger med voks vil forskjellen forsvinne. På vår forrige bil satt det et par flagg-dekaler, når disse ble slitte og stygge fjernet jeg dekalene og oppdaget hvor gul og matt resten av fronten var blitt. Første sommeren uten dekalene ble nesen på bilen behandlet med forskjellige bilpoleringer uten stor endring. Gikk så på med en rensende båtvoks og opplevde at forskjellen ble mindre for hver gang, men det tok mange voksinger før det ble helt usynlig.

Sluttresultatet ble etter noen år at bilen er hvit i nesen som den var fra fabrikken, mens nesten alle tilsvarende biler er gule i nesen.

Toppen