• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Klistra inte ett hjärta på husbilen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Ett stort rött hjärta på en rishög till husbil... gissa vilken kategori besökare som knackar på dörren....
Dessa husbilar stod parkerade vid avfarterna längs Autobahn i Tyskland, tydligen så har dom någon form av organisation eftersom alla hade exakt samma logga på sina bilar... Några vräkte på med flashiga neonskyltar i framrutan...
Säljer man sin gamla husbil i Tyskland, så kanske slutanvändaren är en egenföretagare i "nöjesbranschen", vem vet...
Tydligen är detta tillåtet i Tyskland, så de står helt öppet och skyltar med sin verksamhet utefter vägarna. Man får väl innerligt hoppas de själva har valt detta "yrke", men förmodligen är det väl en hallick som håvar in pengar dessa stackars tjejer med trasiga liv och själar...
För en bonnläpp från Vallda som jag, så reagerar man ganska mycket när man ser sånt här och inte är van vid att resa på kontinenten...
Fotograferat idag 21/3 på resa i Tyskland,
/Annette

20100321.074.jpg

20100321.074-2.jpg

F

F.d. 53498

Guest
Sv: Klistra inte ett hjärta på husbilen...

Tydligen en stor firma. Jag har sett samma märke i Spanien och Frankrike. Jag tror också i Italien, men är inte riktigt säker. Nä jag tror tyvärr inte det är ett franchaiseföretag. Många av tjejerna när man ser dom är färgade eller från något underutvecklat öststasland. Vi såg en hel busslast Rumänska flickor på en vägkrog i Portugal. Alldeles väldigt förskräckligt.
Men det visar också nyttan med att vi reser på det sätt vi gör. Vi kan när vi sett det själva gå med i olika organisationer t.ex ECPAT för att visa vår avsky för detta oerhörda våld på andra människors liv och integritet.

Spanien är tyvärr ganska fullt med sk rondellflickor. Man ser dem ofta där tung lastbilstrafik går. Vi såg dom också efter vägen mot golfklubbar.

Tragiskt, för de drabbade människorna, men också för kunderna och de länder som låter det ske.

Detta är verkligheten i Europa 2010. Man profiterar fortfarande på människor som har det svårt.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi såg detta också när vi reste i Tyskland förra året och blev väldigt illa berörda. På några parkeringar fanns det även husvagnar met detta hjärta. Och det är tillåtet här och i övriga Europa. I östra delarna av Europa är det ännu värre.

Blir väldigt illa berörd men sånt är livet i många av staterna i EU och övriga världen.

F

F.d. 53081

Guest

Körde in mot en stad i Tyskland sent på kvällen och letade en plats att sova över natten. Såg att det stod husbilar parkerade efter vägen med hjärtan på.
Tänkte att jag kanske också kan stå där. Började backa in bredvid en sån bil när min fru uppmärksammade mig på varför det var ett hjärta på bilen.
Då åkte vi vidare.
Hade blivit en fin överaskning när det började knacka på dörren fram på natten.
Sa till min fru att vi kanske kunde ha tjänat en slant. Hon tyckte inte det var roligt.

RolfS

F

F.d. 29925

Guest

Kanske ett sätt att bli av med gatuprostitutionen.:rolleyes:

Sen kan man ju undra varför inte stödbenen är nere. :confused:

Senast redigerad av en moderator:

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Ironi kan vara kul ibland men uppskattas inte alltid, i synnerhet av dom klubbmedlemmar som har liknande och andra äldre bilar.

F

F.d. 55288

Guest

Vi stod parkerade på en stor P-ficka på landsbyggden någon stanns i Tyskland för att vila och äta en sen eftermiddag, var ute och tog mig lite luft när en bil från räddningstjänsten full med brandmän körde förbi och de stirrande ögonen, munnar som o:n och häpna ansikten gjorde att jag försvann snabbt in till maken och sa - här står inte jag kvar. Så vi for till ett annat ställe.
Så det gäller att se upp med vart man ställer sig.

Leena:rolleyes:

F

F.d. 2577

Guest

Så länge man inte har hjärta på sin äldre hb behöver man väl inte ta illa upp. Bilen är säkert i bättre skick än hyrestanten.

Vi såg också några bilar i somras, redan några mil från Travemunde.

Leffe

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Ironi kan vara kul ibland men uppskattas inte alltid, i synnerhet av dom klubbmedlemmar som har liknande och andra äldre bilar.

Hej, det var inte alls meningen att såra klubbmedlemmar med äldre husbilar, det var inget ironiskt skämt heller. Jag har uttryckt mig otydligt, jag undrade helt enkelt bara om fanns stödben på husbilar på den tiden dessa husbilar tillverkades, de är väl iallafall bortåt trettio år gamla. Dum fråga kanske, sånt kan man ju montera i efterhand.

Jag ber återigen om ursäkt för att jag uttryckt mig oklart, hoppas du förstår vad jag menade.
Jag startade inte tråden i syfte att förlöjliga äldre husbilar eller göra mig rolig på andras olycka, utan för att jag upplevde att det är en oerhörd tragedi för dessa tjejer, och man blir ju verkligen chockad över vilken skillnad det är bara mellan Tyskland och Sverige. Visst finns det prostitution här också, men eftersom det inte är lagligt så sker det inte så öppet som detta exempel.
Och med rishög till husbil menar jag inte heller att det är för att husbilen är gammal, utan för att dessa husbilar är totalt misskötta och rostiga. En rishög till husbil behöver inte vara gammal för att vara en rishög, det beror på hur den har blivit behandlad i sitt "husbilsliv".
/Annette

F

F.d. 53498

Guest

Det kallar jag vägservice

Det här kallar jag mullig mansgris och mycket dåligt inlägg. Brist på förståelse för och brist på förmåga till empati med utnyttjade människor. Inte roligt bara uselt. Lägg ner såna här kommentarer. Skäms på dig.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest

Visst rent moraliskt kan man ju ha vilka synpunkter som helst, men den beskrivna "verksamheten" är tydligen lika lagligt tillåten i Tyskland som det är tillåtet att prata i mobilen under färd i Sverige.

Men, utan att egentligen veta, misstänker jag att de flickor som sysslar med "verksamheten" i länder som har ett generellt förbud löper betydligt större risk för att hamna i händer på mer eller mindre suspekta individer. Men som sagt jag vet inte.

Men en sak verka vara säkert att det kan vara rätt lämpligt att välja på vilken plats man ställer bilen. (det där med hjärtat tror jag förresten inte att jag har sett eller helt enkelt inte lagt märke till. Man lär så länge man lever.)

F

F.d. 53498

Guest

Du Decker. Dom här flickorna är utsatta för Trafficking. Förr i tiden kallades det vit slavhandel. Dom är redan så långt nere i skiten det överhuvudtaget går att komma. Dom luras till olika länder med löfte om jobb. Sen tas passen ifrån dom och de har en stor skuld som de skall betala tillbaka innan de kan få passen åter.Man hotar dem också att man skall skada deras familjer eller barn som finns hemma. Det här är för de inblandade grova kriminella betydligt mer lönande och mer riskfritt än att smuggla knark.

Jag vet vad jag talar om efter ett antal internationella kurser i ämnet. Att tro att detta är frivilligt från flickorna är inte bara naivt det är urbota dumt. Och varje man som skämtar om detta eller köper dessa tjänster gynnar den ytterst grova brottsligheten som ligger bakom detta.

F

F.d. 10115

Guest

Är det Anders eller Carita som skriver?

F

F.d. 29925

Guest

Du Decker. Dom här flickorna är utsatta för Trafficking. Förr i tiden kallades det vit slavhandel. Dom är redan så långt nere i skiten det överhuvudtaget går att komma. Dom luras till olika länder med löfte om jobb. Sen tas passen ifrån dom och de har en stor skuld som de skall betala tillbaka innan de kan få passen åter.Man hotar dem också att man skall skada deras familjer eller barn som finns hemma. Det här är för de inblandade grova kriminella betydligt mer lönande och mer riskfritt än att smuggla knark.

Jag vet vad jag talar om efter ett antal internationella kurser i ämnet. Att tro att detta är frivilligt från flickorna är inte bara naivt det är urbota dumt. Och varje man som skämtar om detta eller köper dessa tjänster gynnar den ytterst grova brottsligheten som ligger bakom detta.

Tror säkert att det förekommer trafficking, där precis som här, men i vilken omfattning har jag inte den minsta susning om. Men mig veterligen är trafficking olagligt i de flesta länder och således straffbart.
Men fortfarande så är det så att prostitution är tillåtet och därmed ej straffbart i Tyskland.
Sen får var och en ha synpunkter men det förändrar ingenting i sak.

F

F.d. 53498

Guest

Det är Anders som skriver. Min hustru delar mina åsikter.

F

F.d. 53498

Guest

Jo Decker, det förändrar mycket i sak om vi visar vår avsky för detta grova utnyttjande av andra människor så fort vi får tillfälle. När jag skriver om att det är synd om länder så menar jag just det. Länder som tillåter andra människor att utnyttja andra är underutvecklade i den här frågan. Man saknar all trovärdighet när det gäller humanitet. Det gör också dom som utnyttjar dessa kvinnor/barn.

I Världen fanns räknar man med för några år sedan ca 3 miljoner offer för trafficking. c

F

F.d. 29925

Guest

I sak är det fortfarande tillåtet med prostitution i många länder, även i Sverige. (även om man här gör torskarna till brottslingar)

När det gäller moral och moraliska värderingar är det nog inte så att vi sitter med alla de rätta värderingarna, även om vi tror det.

F

F.d. 7117

Guest

Ja, här vill Beatrice Ask skicka hem ett kuvert med gälla färger till alla som köpt sex. Så alla kan se vilket brott de begått. Det betyder inte att jag förespråkar prostitution, tycker att inte bara sådana brott borde generera ett kuvert i gälla färger i så fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen