• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klassisk färjelinje stängs - Ändrat beslut

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Instämmer. Mycket tråkigt. Den ingick i vår Polenrunda. Nynäshamn-Gdansk. Sassnitz-Trelleborg. Den hade vi tänkt i år också. Men det är ju bara att glömma. Hoppas att det inte blir fler som stänger permanent. En hel säsong försvinner för rederierna.
 
Senast ändrad:

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Vi körde första gången över i Juni 1985 och sen fortsatt man har märkt det har blivit mindre och endast 1 båt som kör. Senaste tur gjorde vi i Juni 2019 och har inte behövt boka före på 10 år.
 
S

Sören-6830

Guest
Inte så stor skillnad på Rostock och Sassnitz, några enstaka mil bara.....Trelleborg - Rostock kommer fatt gå även i fortsättningen
 
S

Sören-6830

Guest
Jag var väl lite slarvig när jag skrev att det var några enstaka mil, det är ju faktiskt ca 12-13 mil , och det blir förmodligen inte lägre priser när Sassnitz läggs ner. Frågan är väl hur man ska klara lastbilstrafiken efter nedläggningen, via Trelleborgsfärjorna passerar ca 800 000 långtradare/år, samt ca 400 000 personbilar.
 
F

F.d. 22252

Guest
Det var ju dyrare än att åka till rostock inte underligt egentligen stena är ju alltid dyrast och rabatten ett skämt.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Tråkigt om man bara vill åka till Rugen över weekend. Hinns inte med via Rostock såvida man inte vill vara på väg eller båt det mesta av tiden.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Så här står det på deras hemsida (se överskriften och sista meningen):
LINJEN TRELLEBORG–SASSNITZ STÄLLS IN T.O.M. 31/5
För närvarande står vi inför stora och svåra utmaningar. Vi på Stena Line reagerar på detta genom att avsluta den operativa servicen på vår rutt Trelleborg–Sassnitz tillfälligt från och med nu. Därför stärker vi vår väg Trelleborg–Rostock. Linjen Trelleborg–Sassnitz är igång igen den 1/6 2020.
Såg nu när jag läste artikeln i första inlägget att det nog blir permanent ändå.
 
Senast ändrad:

runer

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
29526
Medlemskap
2021
Har en tor-resa bokad. Ska bli intressant att se vad man erbjuder. Payback eller biljett på annan linje.
 

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
Har en tor-resa bokad. Ska bli intressant att se vad man erbjuder. Payback eller biljett på annan linje.
Du kan gå in på din resa och ändra den till en öppen biljett senast november i år. Du kan sen resa under 2020 och 2021. Vi skulle åkt i juni men har ändrat så vi får väl se om det blir en höst eller vårresa :cool::msn_fingerscrossed:
 
F

F.d. 32985

Guest
Stena Line har ändrat sitt beslut.

LINJEN TRELLEBORG–SASSNITZ STÄLLS IN T.O.M. 31/5

För närvarande står vi inför stora och svåra utmaningar. Vi på Stena Line reagerar på detta genom att avsluta den operativa servicen på vår rutt Trelleborg–Sassnitz tillfälligt från och med nu. Därför stärker vi vår väg Trelleborg–Rostock. Linjen Trelleborg–Sassnitz är igång igen den 1/6 2020.

 
Toppen