• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klart för drabbning!

F

F.d. 4879

Guest
Ja då är "Den eldiga Italienskan", vår Iveco/SMC nybesiktad utan anmärkning så nu är det klart för ett år till. Även om förarhytten börjar se rätt risig ut och har en längre tid behövt lite ny plåt och lack så är resten felfritt, rätt bra för en bil från 1983 och som har gått 19000 mil. Dom bakhjulsdrivna Fiatarna var inte alls fel tydligen och SMC i Göteborg är nog en av dom bästa husbilsbyggarna tror jag. Hela bodelen är orginal och allt fungerar året om efter 25 år. Visst är man sugen på en nyare bil om några år när pensionen slår till och Sverige byts till varmare breddgrader under november-april. Men vad ska man köpa då? Känns som ett Iveco Daily 3,0 chassi som SMC bygger på. Vi får se vad det blir.

F

F.d. 14038

Guest
Sv: Klart för drabbning!

Ja du Kölis nu är Bettan också påställd så vi kan åka ut och luffta henne lite innan det blir dags för hårdkörning.

Visst ska det bli kul när sommarn kommer på riktigt och vi kan fara ut på vägarna på riktigt.

Kan inte annat än önska dig och alla andra medlemmar en härlig sommar med många trevliga och roliga resor vart dom än bär.

Hls Laika.

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024

Du grabben!
Har du inte någon Norton eller någon Royal Enfald som du kan gå och försöka kicka igång när du får för mycket energi?
:)
/Nisse

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag föredrog AJS framför dom andra engelsmännen, för den gick inte sönder hela tiden!

Jappe

F

F.d. 4879

Guest

Om du menar mej så har jag väl 14 st tvåhjulingar varav 2 st är Svenska och resten från Japan. Nej, nån Engelsk hoj vill jag inte ha, det hade jag på 60 talet när det inte fanns annat. Skulle jag vilja bli av med lite överskottsenergi så kan jag veva igång Fergusonen som är från England, Lucas gjorde ju startmotorn och elsystemet till den... 6 volt och plusjordat *L*.

F

F.d. 6530

Guest

Engelska LUCAS, var det inte dom som uppfann mörkret. Nilsman

F

F.d. 4879

Guest

Jo.. Vet du varför Engelsmännen dricker ljummen öl? Det var Lucas som gjorde kylskåpet..

Toppen