• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Klantigt, eller hur?

F

F.d. 11514

Guest
Efter två mysiga dagar på Astrid Lindgrens värld, 12-13/6 med dotter,styvdotter och styvbarn-barnet Emma 3 år. Åker vi hemmåt mot Gislaved, vid paus på halva vägen upptäcker vi att ett alkovfönster är borta!!! Typiskt,-:twitcy:är alltid jättenoga med checklistan innan avfärd men den mänskliga faktorn gjorde att Jag missade ett alkovfönster! Ringde Tenhult och det är ett nytt fönster på väg till Sverige från Tyskland, det känns så himla onödigt men enligt Wille på reservdelslagret är det inte helt ovanligt att detta händer...Jag blev lite tröstad efter hans ord, men det skulle kännas ännu battre om någon mer vill dela med sig av sina "klantigheter". Vågar Du?
Hälsningar Siv

F

F.d. 28145

Guest
Sv: Klantigt, eller hur?

Jag har "tappat" mitt toafönster! Inte en gång utan TVÅ.

NU har jag bundit fast ett snöre så det inte kan öppnas fullt och hoppas att det sitter kvar om jag skulle glömma låsa det igen!

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Gå in på vår profil i Sök medlem sök på nr 2927 titta i listan på alla inlägg startade av mej.
GLAD MIDSOMMAR
MVH Gunilla

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Tack för din hjälp men jag har inte den kunskapen som du besitter (önskar jag hade)
Ha det gott
MVH Gunilla

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Idag gjorde jag verkligen bort mig.

Vi stod på Ravlunda skjutfält och under förmiddagen gjorde jag och Bianca en långpromenad längs strandbrinken, fortsatte så innåt land en bit och tillbaka över hedlandskapet. På ett ställe stannade jag till för att ta några närbilder. Ställde ner kameraväskan och började plåta. Det var dock lättare att titta i sökaren utan glasögon. Jag la dessa strax bredvid och tog några bilder. Gick sedan en liten bit och tog några andra bilder.

Därefter hängde jag på mig kameraväskan och fortsatte mot husbilen. Efter en stund kom jag på att jag såg lite dåligt. Glasögnen!

De låg någonstanns på heden. Jag funderade var jag gått och försökte hitta tillbaka i mina fotspår. Efter kanske en halvtimma, trekvart ringde jag Annikka och bad henne komma och hjälpa mig leta. Jag kom fram till att sökarean var i runda slängar 50 * 100 meter. Efter en timma var vi hungriga och på väg att ge upp för en stund. Jag började gå till husbilen för att flytta den till sökområdet så att vi skulle ha närmare när vi skulle fortsätta efter maten. När jag gått tio meter ropade Annikka: -Jag har hittat dem!

Då hade hon så när trampat på dem när hon stannat till för att se vad Bianca höll på med. När hon tittade ner låg glasögonen alldeles vid tåspetsen.

Snacka om tur för en klantig gubbe som bara har haft dessa glasögon i 14 dagar!

F

F.d. 11514

Guest

Vilken "solskenshistoria", hoppas att din fru får en extra stor kram och en blombukett, det är hon värd!
Siv.

F

F.d. 7269

Guest

Jadå jag vågar glömde takluckan kostade 4.500 i dag att byta.... uppssss detär lätt att glömma. =)

F

F.d. 25134

Guest

Hej,
Vi har också glömt alkovfönstret, 2 km efter start fick vi vända. Som tur var hade Husvagns-Svensson i Kållered ett hemma, blev bytt och vi kunde starta en dag senare.
//Ann o Poppe

F

F.d. 11514

Guest

Hej!
Nu har vårt alkovfönster kommit från tyskland via Tenhult. Det kostade "bara" 1.850 kronor, Jag befarade det värsta och gissade på minst 3.000 så Jag känner mig lättad.
Jag tror inte att det kommer att hända igen, nu SKA Jag bli ordentlig!

Ett tack till er som delat med sig av era klantigheter, nu känner Jag mig inte så ensam längre!
Hälsningar Siv.

Toppen