• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Klättra på väggarna !!

F

F.d. 25270

Guest
Klättrar på väggarna gör nästan hustrun och jag just nu. På måndag bär det iväg till Mellerud och då kan ni säkert gissa vad som kommer att hända. Förstår bara inte hur vi ska klara tiden fram till i april när vi kan ge oss ut på vägarna. Vi har ingen möjlighet att härbärgera bilen förrän då. Tur att det här forumet finns där man kan få lite terapi medan man längtar.

Massa hälsningar
Peter o. Bitte
6756

PS Det blir vår första husbil DS

Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Klättra på väggarna !!

Det gjorde vi bl.a. också hela sommaren 2009. Fick husbilen i början av december och snart har vi haft den i ett år.
Under tiden som vi väntade så byggde vi en ställplats intill garagenedfarten där den står elansluten. Mycket praktisk och bra. Lätt att både fixa i den och göra förberedelser inför våra resor.
Saknar dock ett tak över den. Vi kommer att använder den året runt.
På måndag ska den till en lackeringsverkstad i Märsta. Har hittat en pytteliten lackskade i nederkanten på vänster framdörr. Det blir omlackering av hela dörren och går på garantin. Det gäller ju att syna och kolla igenom allt under garantitiden.
V-backen :wink:

F

F.d. 25270

Guest

V-backen;

Lackverksta´n ligger ju nästan på vår hemmaplan / Peter

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Vi har ingen möjlighet att härbärgera bilen förrän då. Tur att det här forumet finns där man kan få lite terapi medan man längtar.

Massa hälsningar
Peter o. Bitte
6756

PS Det blir vår första husbil DS

En liten varning bara. Har ni betalt bilen och inte tagit den "i besittning" och firman går i konkurs så tar kronofogden bilen och ni står utan bil och pengar.
Detta har hänt flera köpare av båtar som väntat till våren med att hämta båtarna, och i mellantiden har firman kursat.
Det räcker att ni tar en sväng med bilen och tar några foton och sedan ställer tillbaka den hos säljaren för att vara skyddade. Ni har då tagit varan i "besittning".
Lycka till med den nya bilen.
Wizard

F

F.d. 25038

Guest

Hej om det är den firman i Mellerud som jag tror det är ,är det inga problem
för jag har gjort tvärtom hämtat bilen nu och betalar till våren:cool:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Grattis till den nya husbilen
När det gäller Anders i Mellerud är det nog inga problem alls.
Uppfattar honom som väldigt seriös och han ställer upp till 100%
PS Hälsa Anders

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

En liten varning bara. Har ni betalt bilen och inte tagit den "i besittning" och firman går i konkurs så tar kronofogden bilen och ni står utan bil och pengar.
Detta har hänt flera köpare av båtar som väntat till våren med att hämta båtarna, och i mellantiden har firman kursat.
Det räcker att ni tar en sväng med bilen och tar några foton och sedan ställer tillbaka den hos säljaren för att vara skyddade. Ni har då tagit varan i "besittning".
Lycka till med den nya bilen.
Wizard

Instämmer. Helt riktigt. Spelar ingen roll hur seriös firman är och hur trevlig ägaren är. En konkurs kan inträffa ändå. Har man inte hämtat varan så placeras man in bland alla andra fordringsägare och är inte prioriterad på något sätt.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Så det blir dåde en HB och nya tapeter. Då har du lång tid på dig att tapisera om till våren.
/Vidhem

F

F.d. 53061

Guest

Gör ägarbyte så att du får papprena från transportstyrelsen då får inte kronofogden ta bilen vid en eventuell konkurs så har jag gjort med våran bil ock den står kvar hos handlaren i skåne jag kollade med kronofogdens jurister.
:) Markko.

Toppen