• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

KISTAMÄSSAN-SPONTAN RECENSION

Frykis

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024
Sv: KISTAMÄSSAN-SPONTAN RECENSION

Men rökt skinka, morgonrockar, plastbyttor, godis, badtunnor mm får man väl räkna som tillbehör. Så visst fanns det.
Man måste vara positiv!

P-O

F

F.d. 25270

Guest

Men rökt skinka, morgonrockar, plastbyttor, godis, badtunnor mm får man väl räkna som tillbehör. Så visst fanns det.
Man måste vara positiv!

P-O

Även om man är positiv så är det väl ändå bara plastbyttorna av det Du räknar upp som kan anses vara tillbehör i det här sammanhanget.
Mvh
Harry Hymer

Frykis

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024

Även om man är positiv så är det väl ändå bara plastbyttorna av det Du räknar upp som kan anses vara tillbehör i det här sammanhanget.
Mvh
Harry Hymer

Försökte bara skoja till det. För jag håller med: Även om jag är positiv så fanns det inte mycket att se på tillbehörssidan. Knappt nånting faktiskt. Förutom plastbyttorna då!

P-O

F

F.d. 25270

Guest

Försökte bara skoja till det. För jag håller med: Även om jag är positiv så fanns det inte mycket att se på tillbehörssidan. Knappt nånting faktiskt. Förutom plastbyttorna då!

P-O

Jag med, men håll med om att det var fina plastbyttor :) ! / Harry H

J

Jarn

Guest

Håller med, saknade mera tillbehör.
Synd också att inte Hymer och Bürstner var på plats.

Såg att Bürstner hade egen mässa 15 km därifrån i Upplands Väsby.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11121

Guest

Hej
Jag står i Husbilsklubbens monter. Har gått runt på mässan och absolut finns det tillbehör.Delar inte på något sätt dom tidigare inläggarnas uppfattning.

Bossing,Larmcenter,solceller bl.a. samt mycket mer till campingvärlden.
Mera tillbehör än vad jag sett på Elmia.

Bor du Stockholmsområdet så åk hit och titta på utställningarna, du blir inte besviken.
Alla är välkomna hälsar Gert m.fl.

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Vi var dit också, dels för det ligger på vägen hem och naturligtvis för att vi åker :mh2: Bürstner T625 Harmoni (och Fiat) :applaus:

Inget ont om mässan men där fanns ju alla tillbehör så det blev en bra dag för oss
Lennart

Ps har inte bytt avatar bilden ännu Ds

Senast ändrad:

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Det är inge negativt mot mässan, självklart är den värt ett besök, inte bara för dom som bor i Stockholms området, :mcride:

Vi åkte drygt 60 mil under gårdagen, tycker att det var värt det, drog iväg 08:00 och var hemma 21:30

Det är väl lite så där att om man normalt åker in till ”handlaren”, ser hans utbud av tillbehör och sedan åker på en mässa då hoppas man ju att ”handlarns” leverantörer av tillbehör är där, :yes:
"Lite vill ha mer"

Lennart

Ps Har inte hunnit bytt ut vår avtar bild ännu Ds

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025

Jag har också besökt mässan och gjorde samma reflektion som trådstartaren. Det var i och för sig första gången jag var på en husbil/husvagnsmässa men i jämförelse med de båtmässor jag besökt tidigare var tillbehörsutbudet väldigt blygsamt.

Något annat som var blygsamt var närvaron av ordentliga och vettigt placerade garderober i de flesta visade bilarna. Uppenbarligen har den nutida höga kylskåpet fått överta garderobens plats.... Man kanske kan ställa stövlarna i kylen istället ;)

Men intressant att se alla modeller var det likafullt, även om habegäret uteblev denna gång.

/M

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Jag besökte Kistamässan torsdag eftermiddag, hade tänkt se mig omkring i flera timmar men var klar redan efter 1 timme!

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024

Man får väl gå på båtmässan nästa vecka istället. Där finns det prylar om man gillar det, även såna som passar i HB
Roffe

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Mälarcamp i Upplands Väsby som bl.a säljer Burstner hade gjort ett väldigt fint upplägg. Där fanns Efoy bränsleceller och massor med bilar och tillbehör samt trevlig personal. Vi råkade gå av vid fel busshållplats och ringde och frågade hur vi skulle hitta till dom därifrån. Han som svarade (Tage) frågade var vi stod och sa åt oss att stå kvar där ni är så kommer jag och hämtar er. När han hämtat oss till butiken så bjöds på en tallrik med olika kalla rätter såsom grillspets,skinka korv mm. Därefter var det kaffe med tilltugg. Verkligen elegant och heder till sådana handlare.

Toppen