• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kipor 1000w elverk märklig gång

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej har ett kipor elverk som fungerat klockrent när det används. Använde det det i juni månad en helg funka perfekt kör det på alkylatbensin. Efter resan bytte jag olja och fyllde på alkylatbensin testkörde gick som det ska. Ställde det i garaget och tog fram det i dag skulle låna ut det då händer följande först är det svårt att få igång sedan hoppar det igång dör nästa omgående varje gång jag startar det går det lite längre innan det dör. Sedan efter typ 10 försök så går det men med ett fel har jag inte chock i så dör det, smartthrottel läge funkar det går bra men stänger jag chocken dör det och markerar overload. Går att köra som vanligt men bara i chockläge vad är felet? Hoppas på input ! //ulf
 
Senast ändrad:

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Antar att någon av er har rätt. Utifrån att det funkar hyfsat startar väldigt lätt nu och går fint på chocke kan man rena förgasare utan att ta isär den? Finns något medel o hälla i tanken ni kan tipsa om i så fall?
 

Holen

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Leksand
HBK-Nr
38456
Medlemskap
2024
Hej har ett kipor elverk som fungerat klockrent när det används. Använde det det i juni månad en helg funka perfekt kör det på alkylatbensin. Efter resan bytte jag olja och fyllde på alkylatbensin testkörde gick som det ska. Ställde det i garaget och tog fram det i dag skulle låna ut det då händer följande först är det svårt att få igång sedan hoppar det igång dör nästa omgående varje gång jag startar det går det lite längre innan det dör. Sedan efter typ 10 försök så går det men med ett fel har jag inte chock i så dör det, smartthrottel läge funkar det går bra men stänger jag chocken dör det och markerar overload. Går att köra som vanligt men bara i chockläge vad är felet? Hoppas på input ! //ulf
Ok luftskruven på tanklocket har du öppnat förstås ?
Classe
 
Senast ändrad:

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
1.288
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Hej har ett kipor elverk som fungerat klockrent när det används. Använde det det i juni månad en helg funka perfekt kör det på alkylatbensin. Efter resan bytte jag olja och fyllde på alkylatbensin testkörde gick som det ska. Ställde det i garaget och tog fram det i dag skulle låna ut det då händer följande först är det svårt att få igång sedan hoppar det igång dör nästa omgående varje gång jag startar det går det lite längre innan det dör. Sedan efter typ 10 försök så går det men med ett fel har jag inte chock i så dör det, smartthrottel läge funkar det går bra men stänger jag chocken dör det och markerar overload. Går att köra som vanligt men bara i chockläge vad är felet? Hoppas på input ! //ulf
Har du i rätt mängd olja?
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Fick du fart på elverket ?
Hej lämnat in på service hämtas nästa torsdag återkommer med lösning då. Kan tillägga att när jag lämna in det starta det och dog snabbt alt gick det det och dog vid belastning. Kan det vara skit i förgasare tro. Hört också att små elverk är känsliga vid oljebyte. Någon som vet? Annars hoppas vi de hittar felet i veckan.
 
Senast ändrad:
Toppen