• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kineser...Kineser... Nu kommer de..

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jag menade... vilka länder det finns ju en del i Asien.... Kaspiska havet? Förmodligen norr om?

Kazakstan kanske?
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
718
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Bilarna är väl nere i sydeuropa. Grekland? Jag gissar att det är bilar för demosyften och förarna vet hur det ska köras i europa. En "normalkines" skulle ha problem redan i första korsningen här då den som är störst inte per automatik alltid har förkörsrätt...som är kutym i kina.
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
309
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Alla kineser jag träffat har varit väldigt vänliga och undfallande. Varken de som kör eller vi andra har egentligen inget direkt med våra regeringars agerande. Sen är det väl så att det mesta i moderna husbilar ändå kommer från kina, så de nyare är nog halvkinesiska. Det är nog de gamla bilarna som är från europa till nästan 100%. De har ju intressanta planlösningar roligt att det kommer något nytt.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.696
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, även andra länder verkar komma.
20240624_211741.jpg

Jag står granne med dem nu verkar vara en Hyundai buss.

20240624_215835.jpg
Vad ROK kommer från ???
Korea.

Kan möjligen hittas på Youtube.
20240624_222914.jpg

M.v.h. JANKRO.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.448
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Skulle va intressant att få veta vilken väg de tagit? Det är nog inte helt lätt att ta sig från Kina till Europa eller tvärt om. Behövs säkert visum?
Senaste nytt gällande kinesiska visum krav - Polens President fick genom förslag (häromdagen vid hans besök i Kina) att upphäva visum krav vid vistelse i Kina upp mot 15 dagar. Då räcker kanske inte för de som vill övervintra där...
 
Toppen