• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Keukenhof idag

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Keukenhof idag

Keukenhof är utan tvekan världens vackraste park på våren. Vi var där igår och njöt av blomsterprakten och alla färger. Snygga bilder!

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Där ser man! Bara att njuta, ser lika vackert ut som förra våren vid den här tiden...:yes:
mvh
KaMa1

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025

En stilla undran, hur är vädret? Enligt TV-vädret regnar det och är kallt? Är det så? Annars så hoppas jag att ni har det bra och njuter av Floriaden.
Elisabeth

F

F.d. 50209

Guest

vädret har varit bättre, Regnar då och då och vi ångrar att vi inte tog med vinterjackorna :yes:
Det skall bli bättre sägs det och i morgon besöker vi Floriaden i venlo. Sedan blir det Moseldalen mmmm

F

F.d. 52994

Guest

En liten undran, kan man parkera med husbilen över natten vid parken.
Mvh Curtan

alinkan

FD HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021

Titta på ställplatser Hbk Holland.

Vi var där våren 2011 och stog vid den berömda kanalen som ligger ca: 2 km från parken det var ca 70-80 hb på natten.
Vi drog tidigt och var på parkeringen när dom öppnade (0800),
när vi lämnade Keukenhof efter lunch var bilparkeringen nästan full och buss parkeringen på andra sidan parken stod det ca.40-50 bussar.
Ett tips va där tidigt Lycka till. (vi ska dit en gång till mycket att se)

"linkan":):)
solen och vindarnas ö

F

F.d. 9344

Guest

Det här var en stor överraskning. Kan man få se en sådan blomsterprakt i november?
Har inte varit på detta ställe sedan -80 talet och då på våren men detta var ju fantastiskt.
Vi ställer nog av HB,n för tidigt:)

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Det här var en stor överraskning. Kan man få se en sådan blomsterprakt i november?
Har inte varit på detta ställe sedan -80 talet och då på våren men detta var ju fantastiskt.

Tråden skapades 23/4-12, så i linje med dina erfarenheter.

alinkan

FD HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021

Det är november i min värd, har Du vaknat nu??????

Planering av vår resor (till Keukenhof är i min fantasi nu.)

Ställ inte av hb:n då är Du inte kvar i -80 talet, det finns inget dåligt Hb väder.
Det finns bara upplevelser i hb:n året runt.
"linkan":D:D:D:D
solen och vindarnas ö

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Linkan, jag trodde du var morgonpigg och gick från kanalen?

F

F.d. 9344

Guest

Det är november i min värd, har Du vaknat nu??????

Planering av vår resor (till Keukenhof är i min fantasi nu.)

Ställ inte av hb:n då är Du inte kvar i -80 talet, det finns inget dåligt Hb väder.
Det finns bara upplevelser i hb:n året runt.
"linkan":D:D:D:D
solen och vindarnas ö

Men herre je! jag skrev ju om november så antagligen är jag vaken som uppfattade detta:)

Ja jag missade att tråden var från april och när jag såg den ropade jag in frugan och visade bilderna som jag i min enfald trodde var tagna i november:D

Detta om något visar väl mina kunskaper om växter och trädgårdar, till saken hör att frugan som tvärt om är mycket intresserad av just blommor och trädgård blev överraskad av det jag trodde var blomsterprakt i Holland på vintern:)

Ja så kan det gå när hatten inte sitter på:):):)

alinkan

FD HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021

Linkan, jag trodde du var morgonpigg och gick från kanalen?

Kanalen va lagom avstånd från ingången att gå men vi skulle vidare mot norr efter besöket.

Morronpigg ja här ringer tfn. eller klockan tidigt oavsett om det är Lördag eller Onsdag har man ett arbete i servicebranchen så är det upp och i väg.
Det är bara i Hb:n som vi får sova då är vi LEDIGAAAAAAA!'
Nästa helg är vi i huvudstaden (fjoll.....) världen finaste H stad då är det vila och mys.

"linkan":wink::wink::wink:
solen och vindarnas ö

F

F.d. 52994

Guest

oj oj vilket kaos jag ställde till med när jag undrade om parkering. Jag har iaf fått lite svar och jag skall dit i April, November är jag i Bolnuevo. Ha de bra alla

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Vi planerar för början April, men det beror lite på hur tidig våren är.

F

F.d. 50209

Guest

ha ha tänk om jag vetat denna diskussion när jag la in bilderna i april :twitcy:
Vi var där den den 20 april och tittade i hallen där man utsmyckade alla fordon före Blomsterparaden som gick den 21:e. Det kan vi verkligen rekomendera så ta reda på när paraden går och leta upp hallen där de pryder bilarna med miljontals blommor. Sedan bodde vi på en camping Nordwiijk nånting, och tog oss till Keukenhoff och till Paraden och behövde inte trängas på "ställplatsen" utmed kanalen nära Keukenhoff där massor av bilar trängdes.

Bilagor

• DSC00022.JPG
    DSC00022.JPG
    2,7 MB · Visningar: 3
  • DSC00027.JPG
    DSC00027.JPG
    2,6 MB · Visningar: 1

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Vi var också där dom dagarna,men den leriga ock fulla
"ställplats kanalen",brydde vi oss inte om.Vi hyrde oss
inn här på "De Wijde Blick" vid Nordwijkerhout,där man
fick se paraden (i regn):rolleyes: innan den ankomm Keukenhof.

Nordwijkhout,Nederland 20.April -12 004.JPG

Ottar

Toppen