• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kemtoa förbud?

Largu

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Ligger det något i ryktena om att det finns ett förslag inom EU om att förbjuda de vanliga kemtoaletterna?

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Kemtoa förbud?

OT
Om det ryktet vet jag inget. Däremot har vi åtskilliga gånger hamnat på privata ställplatser (vanligen vingårdar) som har eget avlopp typ 3-kammar brunn. Där får man inte tömma toan om man har kemikalier i toan. Vi har SOG och använder inga kemikalier, så det är inget problem för oss.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Vi har inte sog men använder ändå inga kemikalier. Jag ha fixat effektiv ventilation utåt och absolut tätning inåt. Frågan är hur kan man bevisa kemikaliefritt då man kommer släpande på en kemtoa?
:confused:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

På lukten kanske:cool: skämt åsido kemikalierna luktar ganska starkt. Jag använder grönsåpa nedbrytbart i trekammarbrunn. Såpan håller tanken ren och blank invändigt.

F

F.d. 29925

Guest

Ingenting är omöjligt, enl. Gunde Svahn, men det borde väl vara betydligt enklare för våra folkvalda i Bryssel att förbjuda användandet av kemikalier, men en sådan enkel lösning kan man väl knappast hoppas på.:mad:

Toppen