Ingrid o Pålle
HBK Medlem
Inte rädd för att bli polisanmäld för djurplågeri?
Pålle
Pålle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Anfall är bästa försvaret. Själv är jag allergisk mot katter och ogillade i högsta grad när de tog sig in i vårt förtält på Bahia och låg på stolsdynorna. Jag gjorde då typ spikmattor av dokumentmappar som jag stack massor av häftstift genom och sedan limmade ihop. Dessa la jag där det fanns möjlighet för katterna att ta sig in. Frivilligt för dem att gå där så inget djurplågeri tycker jag. Besöken upphörde dock!Kommer att börja hösten med slangbella och lekakulor, så får vi se vad det slutar med.
Får klura ut något under tiden
Nej, om så blir fallet så är det stor chans/risk att det är kattägaren som anmäler mig och då får vi ta debatten om ansvar för att hålla sitt husdjur hemma så då får de förhoppningsvis en innekatt.Inte rädd för att bli polisanmäld för djurplågeri?
Pålle
Det ansvaret finns inte på kattägare.Nej, om så blir fallet så är det stor chans/risk att det är kattägaren som anmäler mig och då får vi ta debatten om ansvar för att hålla sitt husdjur hemma så då får de förhoppningsvis en innekatt.
Han kanske liksom Golfbil skjuter med slangbellaLåt oss hoppas att du sköt utanför stadsplanelagt område alternativt med tillstånd från polisen annars har du en överträdelse mot ordningslagen
Det var saxat ur en jakttidning.Låt oss hoppas att du sköt utanför stadsplanelagt område alternativt med tillstånd från polisen annars har du en överträdelse mot ordningslagen
Stad och stadsplanelagt är inte samma sak. Skyddsjakt bedrivs sällan på tamkatter, utan är ämnat för vilda djur som riskera ställa till med skada på fastighet eller människa. Stödet finns jaktlagens nionde paragraf.Det var saxat ur en jakttidning.
Jag har, så vitt jag minns, aldrig jagat i stan.
Dock har jag varit med vid skyddsjakt inne i centrala Västerås
Stad och stadsplanelagt är inte samma sak. Skyddsjakt bedrivs sällan på tamkatter, utan är ämnat för vilda djur som riskera ställa till med skada på fastighet eller människa. Stödet finns jaktlagens nionde paragraf.
Citerar du så är det bra att det framgår.
Uppriktigt sagt så vet jag inte vad du heter in rl.Eftersom jag inte heter Maria Johansson så gissade jag att alla, nästan, skulle förstå att det var någon annan som blev citerad...