• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Katastrofen i/på Filippinerna

H

hianders

Guest
Vi har idag satt in 300 kr på vardera Röda Korset och Läkare utan gränser. Uppmanar er att göra detsamma!

Helt ofattbart det man läser och ser på bilderna i media! Och, så klagar vi på kyla och snart kommer snön. De flesta har ju mist ALLT, familjemedlemmar, släktingar, hus, ägodelar m m

fru hianders/Inger

H

hianders

Guest
Sv: Katastrofen i/på Filippinerna

Försökte det men det fungerade inte, de hänvisade till

Radiohjälpen | SVT.se

för sms.

Inger

Skriv bara ORKAN med versaler (stora bokstäver) och inga citationstecken kring. Då funkar det.

Senast redigerad av en moderator:

batju

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
3611
Medlemskap
2025

Jag arbetar som volontär på Barnmissionen i Malmö.
Vi har redan ett team i Tacloban med läkare och sjuksköterskor.
På väg ner med bil från Manilla är en konvoj med bil som har med förnödenheter och första hjälpen.
Barnmissionen har sedan många år arbete på Filippinerna.
Om man vill stödja Barnmissionens katastrofhjälp, så gå in på hemsidan:
Barnmissionen.se

Ola Svedebring.

H

hianders

Guest

Naturligtvis ska man stödja den organisation man känner bäst för, vi gav bara exempel på vad vi gjort + SMS till Radiohjälpen. Barnmissionen har ju intervjuats i tv vid ett antal tillfällen nu senaste dagarna och gör nog ett fantastiskt jobb liksom de övriga hjälporganisatonerna.

Inger

F

F.d. 55397

Guest

SMS är enkelt, men oftast ganska dyra, bättre att sätta in ALLA pengarna direkt på organisationens konto.

Natuligtvis bättre med SMS än inget!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

SMS är enkelt, men oftast ganska dyra, bättre att sätta in ALLA pengarna direkt på organisationens konto.

Natuligtvis bättre med SMS än inget!

Varför skulle det bli dyrare att skicka SMS än betalning via bank/plusgiro?
Operatörerna erbjuder numera fria SMS på sina abonnemang. Registreringskravet som infördes i våras togs bort ganska omgående.

F

F.d. 9667

Guest

Vi har idag satt in 300 kr på vardera Röda Korset och Läkare utan gränser. Uppmanar er att göra detsamma!

Helt ofattbart det man läser och ser på bilderna i media! Och, så klagar vi på kyla och snart kommer snön. De flesta har ju mist ALLT, familjemedlemmar, släktingar, hus, ägodelar m m

fru hianders/Inger

Hej!
Vi har följt Er uppmaning och satt in 500kr på läkare utan gränsers konto.Hoppas alla andra i HBK också följer Er uppmaning!
Agneta & Lasse

F

F.d. 25200

Guest

Hej
Om jag har förstått rätt så har klubben en ganska stor kassa. Möjligt att jag har fel. Om jag har rätt varför kan inte klubben skänka en del pengar till detta. Jag är själv kassör i en MC klubb och vi skänker allt överskott till välgörande ändamål.

MVH

Stig

Det innebär inte att alla medlemmar också kan skänka den summa som man känner för.

wildas

HBK Medlem
Kommun
Perstorp
HBK-Nr
1108
Medlemskap
2024

Hej
Om jag har förstått rätt så har klubben en ganska stor kassa. Möjligt att jag har fel. Om jag har rätt varför kan inte klubben skänka en del pengar till detta. Jag är själv kassör i en MC klubb och vi skänker allt överskott till välgörande ändamål.

MVH

Stig

Det innebär inte att alla medlemmar också kan skänka den summa som man känner för.

Er mc klubb har förmodligen ett årsmötesbeslut på detta vilket vi inte har.
Går säkert lika bra att var och en skänker vad dom tycker är lämpligt för deras del.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Svårt att hålla tårarna tillbaka när ser människors lidande, frysande blöta vettskrämda små barn och förstår katastrofens omfattning.............

SMSat ett bidrag ikväll.............

Men vi har ju också problem, eller hur, dyra ställplatser, dyr gasol, har inte råd o byta husbil osv osv............ Ja jävlar!

Gonatt
Claes 105

F

F.d. 55397

Guest

Varför skulle det bli dyrare att skicka SMS än betalning via bank/plusgiro?
Operatörerna erbjuder numera fria SMS på sina abonnemang. Registreringskravet som infördes i våras togs bort ganska omgående.
Betaltjänsterna tar betalt av "köparen", dvs biståndsorganisationen motsv, nån har bra avtal med nån leverantör, men 10-20% i svinn är inte ovanligt. Postgirot /bankgirot är inte heller gratis, men 90-kontona är mest privärda

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Betaltjänsterna tar betalt av "köparen", dvs biståndsorganisationen motsv, nån har bra avtal med nån leverantör, men 10-20% i svinn är inte ovanligt. Postgirot /bankgirot är inte heller gratis, men 90-kontona är mest privärda

100% går till organisationen du väljer att stödja med SMS. Eftersom de flesta operatörerna har slopat avgiften för att sända SMS blir det inte heller någon avgift för avsändaren.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Där de stora resurserna finns, resurser som bara kostar pengar hela tiden, där görs det inte några större uppoffringar vid sådana här katastrofer! Jag pratar bl.a. om det militär-industriella komplexet!

Jappe

F

F.d. 17667

Guest

Bra av USA att omdirigera ett av sina hangarfartyg till katastrofplatsen. Nu kan de bla med hjälp av helikoptrar nå otillgängliga platser och hjälpa nödställda.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Ja, det finns många kanaler som vi kan använda. Själv är det Radiohjälpen (901950-6) och Svenska Kyrkan som gäller för vår del. Det finns andra bra kanaler också. Det viktigaste är dock att vi använder dem i denna ofattbara katastrof.

F

F.d. 17667

Guest

Ja tyvärr sant..., men glädjande nyhet är att mobiljättarna (telia, tele2, tre och telenor) idag backat om sms-gåvorna till offren i Filippinerna och beslutat att "efterskänka" de 700 000 kr de via gemensamma betaltjänsten mywallet hitills tjänat på smsgåvor. Källa text-tv.

Toppen