F
F.d. 3088
Guest
Hörde just på Ekot att Sverige har underskott och börjar låna upp milliardbelopp
gurra
gurra
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
vem lånar dom av alla har ju inga pengar
Brist har det väl inte blivit ännu, men det är fullt normalt med underskott när det är lågkonjunktur. Tyvärr är det ett gammalt problem sen 70-talet att staten förbrukar det lilla överskott som uppstår vid högkonjunkturen.
De otroligt stora pengar som finans/bankvärlden tjänade under högkonjunkturen - och så mycket pengar som samma bransch förlorar just nu, gör har jag svårt att tro på konspirationsteorier om att lågkonjunkturen skulle vara planerad för att kunna köpa billigt................
Har anhöriga som arbetar i finansvärlden på nationell nivå. Många aktörer förlorar stora summor just nu - pengar som inte tjänas av någon annan utan som "försvinner" pga ändrad värdering av innehav/säkerheter.
Menas med detta att hög- och lågkonjunkturerna inte styrs av "marknaden" egentligen utan av centralbankerna worldwide eller är det så att marknaden förvrider huvudena på centralbankcheferna så att dom låter sig manipuleras till drastiska och "felaktiga" räntejusteringar?
Besvärligt ämne, men dom återkommande konjunktursvängningarna är onekligen intressanta!
Jappe som köper "säljisar" vid börsnedgångar