• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kartuppdatering av Kenwood / Garmin navigator?

Emerson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2025
Grattis, då kanske man skulle testa den uppgraderingen.
Har du direktlänk att publicera, kunde ju var intressant att se om det funkar på 5160 modellen.

Göran o Lena

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
39985
Medlemskap
2025
Den fungerar till 5160.
Har f.n 2024 i apparaten, men så mycket har det inte hänt på 6mån så denna uppdatering avstås och förlitar mig på skyltning :)
Hej !!
Har ni fria uppdateringar....
Tänkte beställa på nätet men funderar om det blir post leverans eller om man får tillgång till fil. Jag har 2021 års kartor så hoppas på skillnad

Göran o Lena

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
39985
Medlemskap
2025
Hej !
Idag har jag hittat 2025 års kartor till min dnx 5170 bts via Garmin Express. Jag har inga fria uppdateringar så jag kommer att betala ca 1050 kr + lev
Hörde via min Kenwood kontakt i Jönköping
att priset höjdes från 540 kr till 1048.
Enligt honom har protest lämnats in då de anser att nya priset är fel.
Höjningen gjorde efter tull ändringarna. Så jag blev uppmanad att vänta några veckor innan köp

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025
Hej !!
Har ni fria uppdateringar....
Tänkte beställa på nätet men funderar om det blir post leverans eller om man får tillgång till fil. Jag har 2021 års kartor så hoppas på skillnad
Nej, har inte LifeTime på Kenwoodenheten, endast Garmin.

Men framåt blir det ingen ny hårdvara, utan endast applikation i en Tablet/ipad. Tycker att Waze och Google Maps fungerar över förväntan.

Toppen