• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kartläsarlampa

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025
Hej
Är det någon som testat lampan som vi fick av klubben, jag skulle testa våran idag
men den lyser bara med en röd lampa, det är fyra ledlampor till som inte funkar eller är jag fullständigt oteknisk.
Mvh Janne

H

hianders

Guest
Sv: Kartläsarlampa

På årsmötesträffen 2008 fick alla en liten ficklampa med en stormtändare i andra ändan. Det står Conrad Electronic på den på sidan. Ca 1 dm lång och metallicgrå. Men, vi känner inte igen den första beskrivningen i tråden.

fru och herr hianders/Inger & Hasse

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Hej
Min fru börjar svikta, det måste vara från någon annan som vi fått lampan, en pannlampa
för ex. kartläsning, men tack iallafall
Mvh Janne

J

Jarn

Guest

Hej
Är det någon som testat lampan som vi fick av klubben, jag skulle testa våran idag
men den lyser bara med en röd lampa, det är fyra ledlampor till som inte funkar eller är jag fullständigt oteknisk.
Mvh Janne
Jag har en sådan LED pannlampa, tror jag fick den i samband med abonnemang av någon teknik eller motortidning.
Det står Primus på min.
Den tänder man med vänstra knappen och då lyser en röd diod, sedan väljer man den högra knappen och då växlar den till de fyra vita och sedan kan man med ytterligare tryckningar öka intensiteten.
Sedan startar den om på rött.

Kanske du har en sådan med?

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Hej Roland
Den lampan måste det vara, det är bara det att min lampa inte funkar med något annat än den röda lampan, kan det vara med prenumerationen på Husbil o Husvagn
Mvh Janne

Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Om det är den lampan (Husvagn & Husbil) finns det två knappar på den. Den ena tänder den röda lampan. Därefter tryck på den andra knappen så tänds lampan. Upprepade tryckningar ger mer ljus.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Har också en lampa som jag fått från en tidning tror jag. Det är en lampa som heter Primus med två knappar.

Om du trycker en gång på den knappen som tänder röd diod och sedan trycker på den andra knappen så tänder man dom fyra vita dioderna i tre olika effekter.

Toppen