• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karmann husbilar i Örebro

F

F.d. 2297

Guest
Hej
Är det någon som har erfarenhet av Karman husbilar i Örebro de säljer bara begagnat
Elving
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52959

Guest
Sv: kAR4MAN HUSBILAR

Vad år det du menar ? Är det ett företag eller tillverkarem Karmann i Tyskland som åsyftas.

Polar/Solifer importerade Karmann och satt sin logga på produkten.
Är de detta du undrar över ?
 
F

F.d. 2297

Guest
Sv: kAR4MAN HUSBILAR

Ett företag som säljer begagnat
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5089

Guest
Sv: kAR4MAN HUSBILAR

Jag tror att alla bilar är import bilar.
Karman är nog bara något de har tagit som firma namn.

Men som sagt jag har ingen erfarenhet av dem. Jag var på väg dit men hittade en bil på Blocket som passade oss.

//Lasse
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.635
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: kAR4MAN HUSBILAR

Observera att den tyska husbilstillverkaren (som bland annat leverera till Solifer) har två "n" i slutet av sitt namn, medan företaget(?) strax utanför Örebro har ett "n".

Telefonnumret går, enligt Eniro, till det relativt nystartade företaget Husbilsborgen AB. Något företag med namnet "Karman Husbilar AB" existerar, enligt allabolag.se, inte!

Efter att ha studerat utbudet på Blocket, verkar det mest vara gammalt "skräp" de har att erbjuda. Och hur kan man skriva "pigg" och "stark" om en 92:a med 95-hästars diesel som man inte ens har fått in?

Självklart visar man inga reg-nummer på bilderna - då skulle ju en eventuell spekulant kunna kolla upp bilen närmare...

Kanske dags för varningsflagg?
 
C

Clinton

Guest
Sv: Karmann husbilar i Örebro

HEJ! när vi letade bil till mina föräldrar var vi där på besök.
å dom bilarna som var 15 år nyare än den som föräldrarna hade.
Var så slitna så jag har nog aldrig sett en svensk bil så sliten.
Kanske kvaliten har ökat nu för de var i våras. ett tips kolla bilen noga.
å vilka garantier som finns.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Karmann husbilar i Örebro

Hej, jag var där och skulle kolla lite för en kompis räkning när jag var i närheten av Örebro. Att de flesta bilarna, troligen alla är importerade är väl ingen större hemlighet. Tyvärr så tyckte inte jag heller att skicket på de bilar jag såg levde upp till anonsernas lovord. Dessutom blev jag bemött som jag kom och störde, men det kunde kanske bero på att jag var där rätt sent på eftermiddagen och just störde ??????? Kompisen slapp i alla fall åka 28 mil tur och retur.

JANKRO.
 

LasseSg

FD HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Kumla
HBK-Nr
5286
Medlemskap
2023
Sv: Karmann husbilar i Örebro

Hej
Har alldeles nyss kört hem en Mclouis Glen årsmodell 2004 som gått 3500 mil. Alla papper från den tidigare äga prydligt redovisade från första milen. Visserligen en import, men vad då??
De som tvivlar på att företaget Husbilsborgen finns får här med nöje ta del av företagets reg.nr 5556779-7179.
Har tidigare köpt en Tabbert av företaget. Det hette då Karman Husbilar, men det namnet var tydligen, enligt Patent- och Reg.verket alldeles för snarlikt med ett som en tidigare mailare redan påpekat, redan etablerat företagsnamn. Precis som alla andra husbilssäljare har Husbilsborgen ett, vad gäller årsmodeller, varierat sortiment. Allt från 1990-talare till nyare modeller från 2000 och framåt. Tråkigt för dig som blev illa bemött vid ditt besök, undertecknad har bara bra erfarenheter sedan några år tillbaka.
Har under ett halvårs tid sökt en Mclouis Glen och hittade den som sagt var hos Husbilsborgen. En lågmilare av årsmodell 2004 till ett pris som jämfört med övriga aktörers, enligt mitt tycke var bra. Om det nu över huvud taget existerar bilaffärer som är alldeles perfekta. Ser ingen större fara med att göra affärer med Husbilsborgen. Importer hittar man hos nästan alla husbilssäljare.
Medl. 5286, Lasse Söderberg
 
F

F.d. 13200

Guest
Sv: Karmann husbilar i Örebro

Hej
jag har ju letat husbilar i flera år. Då har jag besökt och tittat på Karman´s husbilar vid flera tillfällen. Men också upptäckt att att den som driver firman också säljer husbilar under flera olika namn och på flera platser !?.

jag kan inte säga att han / de är oseriösa men jag slutade att titta efter deras bilar. Som jag upptäckt är det bara Tyska importbilar man säljer.

Sammanfattningsvis skulle jag inte våga handla av dem, men det är ju min uppfattning. kanske någon på HBK har goda erfarenheter ????????????

jim.orebro

PS. det blev en "plåtis" för oss, köpt privat i Göteborg, till ett mycket vettigare pris än de jag tittade på hos Karman och andra säljare, med samma telefon-nr som kaman. ! DS.
 
Toppen