• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

karlskrona

F

F.d. 25144

Guest
Sv: karlskrona

Jag tycker det är bra att Karlskrona kommun ordnar med ställplatser och att de lägger ut informationen så att turister vet att det finns (om dom inte får infon igenom ev.vis HBK).

Antar att det är samma plats som vi stod på tidigare i sommar (är inte säker). Då var det ingen avgift, dvs om man inte ville ha tillgång till toa/dusch mm. GPS-koordinater önskas!

Jag hoppas de flesta kommuner följer efter detta exempel med info på sin hemsida så vi kan besöka deras städer o trevliga platser. Sen kan man alltid diskutera avgiftens storlek. Den bör enl. min mening vara lägre än campingavgift i vilket fall.

För min del tycker jag det är OK med avgift. Det är viktigare att känna sig välkommen till en stad än att inte veta var man skall ta vägen....:yes:

Det finns tillräckligt med förbudsskyltar i detta vårt avlånga land:wink:

Kingen?, du får nu uppdatera uppgifterna ang. Karlskrona....

ChristerP

Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Vad roligt att se att Karskrona, där jag har växt upp, sköter sig då det gäller ställplatser för oss husbilsturister. Jag tror att ställplatsen ligger här
GPS: 56.167502,15.59005   
Tack för informationen.
V-backen :wink:

F

F.d. 25144

Guest

Vad roligt att se att Karskrona, där jag har växt upp, sköter sig då det gäller ställplatser för oss husbilsturister. Jag tror att ställplatsen ligger här
GPS: 56.167502,15.59005   
Tack för informationen.
V-backen :wink:

Det var exakt på denna plats vi stod i juni. Kanonfint läge bara 5 min ifrån city!:)
Tack V-backen.

Bilagor

• IMG_0009 1.jpg
    IMG_0009 1.jpg
    71,4 KB · Visningar: 7

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Lite av bondfångeri.

Parkering utanför markerat område är kostnadsfri. För 150:- får man tillgång till toalett, och dusch mot ytterligare ersättning. En trevligare plats är dessutom parkeringen vid bastionen Aurora. I övrigt finns det gott om bra platser centralt, varför Karlskrona får ses som en husbilsvänlig stad.

Håkan

Toppen