• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karlskrona gråvatten

Mats Svensson

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
10742
Medlemskap
2024
Hej, debatten fortsätter i Karlskrona om ställplatsers var, hur och vad som behövs. för närvarande finns en vid "tallebryggan" men någon tömning för gråvatten finns inte och det finns inte i hela Karlskrona kommun.
Var därför i går och frågade på Dragsöcamping om hur mycket det skulle kosta för att tömma 5 liter gråvatten där och fick till svar: Den "billigaste" dygnshyran på campingen alltså ca. 200 kr kan detta vara rimligt?
Det är alltså inte nog med att vi som har fordon klassade som personbil klass 2 inte får parkera över natten i handelshamnen och på flera andra avskilda platser vi ska också straffas för att vi vill vara miljömedvetna.

// Mats
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Karlskrona gråvatten

Vi besöker ofta vår svärdotter i Karlskrona, med husbil, så jag följer gärna denna tråd.

Samtidigt vill jag nämna att vi under åren fått tömma svart o gråvatten på många Campingar, utan kostnad. " Vi har fullt... kan vi bara få komma in o tömma? Jodå, välkomna in." På vår tidigare HB hade vi toatank och vi avslutade ofta med att tömma på Åby Camping (Mölndal), innan vi parkerade hemma. Kommunalt avlopp=kommunalt ansvar?

Tyvärr åkte vi på ett bakslag i Augusti, på First Camp i Luleå. Vi ville tömma en kassett toa o lite gråvatten. Det kostade 100:-, så vi löste det "på annat sätt".

Annars är oftast vägverkets rastplatser räddningen, hälsar Björn o Lena
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Karlskrona gråvatten

Hej.
Vi är i Karlskrona nu efter att besökt Äppelmarknaden i Kivik.
Vi kommer åka ner till hamnen ikväll och det var gratis nu.
När det gäller gråvattentömmningen så har vi bara fyllt 25% på våran tank och har nog en liten vattenförbrukning så vi tar med gråvattnet hem.

Fick detta mailet :Hej igen Bengt Åke
*
Nu har jag varit i kontakt med Johan Stenér på tekniska förvaltningen och han säger att det går bra för er att stå i handelshamnen där ni tidigare stått MEN egentligen är det stängt för säsongen. Det betyder att det finns ingen toalett/dusch att erbjuda er och trots att det finns skyltar som säger att avgift ska erläggas till hamnkontoret så är det inget ni behöver göra för där finns ingen personal. Sedermera kommer också skyltarna att tas bort men nu får dom nog fundera på om några kanske ändå ska vara kvar.
*
Om ni vill och behöver så finns ju vårt Varmbadhus 2 minuters väg därifrån och jag bif deras öppettider där ni kan få tillgång till dusch/bad.
*
Så sammanfattningsvis är ni hjärtligt välkomna igen och det är gratis att gästa oss denna gången.
*
Det fantastiska vädret som just nu råder ber jag stanna några dagar till!
*
Med vänliga hälsningar
Carina Jönsson
Kommunledningsförvaltningen
*
 
Toppen