• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kapell/Överdrag till husbilen

Käthe & Per

HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2024
Köpte ett överdrag på JULA för några år sedan. Det har nu gjort sitt.
Behöver ett nytt som JULA tyvärr inte saluför längre.
Kapellet/Överdraget till husbilen var utformat så att det täckte hela bilen, plus ett stycke under bilen. Alla tips mottages tacksamt.
Mått på bilen: L:7,0 B:2,4 H: 2,8 (Passformen="handsken på handen")
mvh
Per :)
4069
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Kapell/Överdrag till husbilen.

Köpte ett överdrag på JULA för några år sedan. Det har nu gjort sitt.
Behöver ett nytt som JULA tyvärr inte saluför längre.
Kapellet/Överdraget till husbilen var utformat så att det täckte hela bilen, plus ett stycke under bilen. Alla tips mottages tacksamt.
Mått på bilen: L:7,0 B:2,4 H: 2,8 (Passformen="handsken på handen")
mvh
Per :)
4069

Det finns en bg på facebok cambing loppis
 

Käthe & Per

HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2024
Sv: Kapell/Överdrag till husbilen.

Kanske detta kunde passa. Husbilsöverdrag | HAMRON | Jula

Mvh Publikanen

Tyvärr är det för stort trots måtten. Det som Jula har är anpassat för en helintegrerat. Om jag sätter det på vår bil blir det det för mycket tyg över, då vi har en delintegrarad. Vårt gamla kapell var ett sådant som visas på bilden vilket innebar för mycket "fladder" vid oväder.
Men tack för intresset av att hjälpa till.
Hn Per
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Ni som har Julas överdrag. Vilka bilar har ni det på? Enl. bild på förpackningen är det till helintegrerad. Vi har en Adria Matrix 670SC -18 (crossover) vågar man köpa den stora på 7,50m? Det står att den passar upp till 7,32m, vår är 7,48 + cykelställ.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag har det lilla överdraget som passade utmärkt till min 7-metersbil.
Min nya bil är 7,34 (halvintegrerad) och då är det gamla för kort vilket innebär att en del av fronten inte täcks.
 

Thomas & Madde

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
22652
Medlemskap
2024
Vi har det stora till vår Sunlight T69 halvintegrerad, 7.40 lång, passar bra, men man får spänna upp delen ring fronten när det som sagt egentligen är anpassat för helintegrerade bilar. Vi använde Biltemas presenningsklämmor, funkar utmärkt.
Presenningklämmor, 4 st.
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Jag har det lilla överdraget som passade utmärkt till min 7-metersbil.
Min nya bil är 7,34 (halvintegrerad) och då är det gamla för kort vilket innebär att en del av fronten inte täcks.[/QUOTE
Hej, har en helintegrerad HB som är 7,3m i längd. Då skulle det kunna fungera med lilla överdraget. Att del av fronten inte blir täckt gör ju inget. Har jag uppfattat det hela rätt ?
 
Toppen