• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

kaos

F

F.d. 3088

Guest
:DNu har det kommit lite snö igen med kaos i trafiken som följd :D Något som retar mig är dessa avåkningar som skriks ut i vägradion, jag har vid några tillfällen passerat någon bil som legat sönderslagen i diket och föraren med mobilen i örat på vägrenen :mad:
Jag är väl dum i huvet som undrar hur kan han hon ha hamnat där eller:confused::swoon:
Funderar på hur många avåkningar är självförvållade:confused:
Undra om försäkringspremierna blev lägre om detta fenomen upphörde :D

Gurra

F

F.d. 25020

Guest
Sv: kaos

Tror många ggr att däcken är inte anpassade för vinterväglag många kör på allrounddäck glömmer dubbarna eller så går det för fort.
Mvh 220 Sture i Pajala

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Flera jag känner har satt på sommardäcken och man vet ju att det kan komma en släng av vintern redan i påsk om det så vill sig "illa" .
Jag kör så lite och känner att vinterdäcken bettar bättre på asfalt än sommardäcken greppar i snö .

F

F.d. 3088

Guest

Sommardäck är inget försvar (rätt hastighet som gäller) :mad:
Många vet inte vad centrifugalkraft är :swoon:

GH

Hoppas nu inte jag hamnar där för då blir jag ju liksom en "Besserwisser":swoon::D

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4272

Guest

Kan det bero på självstress, egna egot, alla är ivägen för mig som kör så bra.....
Folk måste väl begripa att vinter/dubb hjälper till vid snöfall, halka, och inte skapar sommarväglag
under slitbanan.
Gurra, vem som helst kan drabbas, man kanske måste väja, hålla åt sidan men vet man att det som
idag snöar så är chansen lika med noll att bli överraskad.
Jalla jalla :)

// Jonny

B

Boxer

Guest

Något som retar mig är dessa avåkningar som skriks ut i vägradion, jag har vid några tillfällen passerat någon bil som legat sönderslagen i diket och föraren med mobilen i örat på vägrenen
Jag är väl dum i huvet som undrar hur kan han hon ha hamnat där eller
Funderar på hur många avåkningar är självförvållade
Undra om försäkringspremierna blev lägre om detta fenomen upphörde
Givetvis är alla avåkningar som inte beror på tekninska fel (och det är nog inte många)självförvållade precis som alla andra trafikolyckor. Och lika naturligt sjunker försäkringspremierna om inga olyckor händer.
Men har du verkligen sett någon som kör i diket och fortsätter att prata i telefon som inget hänt. Telefonerandet under körning är vi nog inte oense om, men sitter man i diket ringer man förmodligen efter hjälp.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

En jobbarkompis som flyttade hit från england tyckte det var lite lustigt med infart och utfart men lustigast var ju farthinder ....... Hehe varför heter det fis hinder sa han lite lustigt .

Toppen