• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kanske sista rundan med gammal trotjänare

F

F.d. 9757

Guest
:spinny:
Ute på första utflykten för i år. Skåne är härligt!
Men.. vi tror att vi bestämt oss för att byta till en ny, kompakt husbil. Svårt att bestämma oss! HJÄLP!

DSC00949.JPG

Senast redigerad av en moderator:

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Kanske sista rundan med gammal trotjänare

:spinny:
Ute på första utflykten för i år. Skåne är härligt!
Men.. vi tror att vi bestämt oss för att byta till en ny, kompakt husbil. Svårt att bestämma oss! HJÄLP!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Menar ni PLÅTIS?
Ja nåt måste man göra avkall på om man vill ha en liten / kompakt husbil.
Fördelarna är väl ofta detta med säkerhet å kanske mindre risk för fuktskador å dessutom lätta att köra å parkera.
Hade tidigare en egen lista på husbilar runt 6 meter mest Plåtisar - men den försvann med HD-kraschen nyligen.
Blocket å mobile.de mfl är trevliga sidor att studera!
Lycka till i letandet! :)

F

F.d. 7502

Guest

Vi trivs utmärkt med våran Lillknas i plåt, helt dieselbaserad utan gasol. Den är testad-provkörd i nya numret av Husbil & Husvagn men jag har inte läst den och gör nog inte så heller, man blir bara irriterad över sådana där ytliga artiklar när någon stoppar in näsan en stund i en husbil och har en massa märkliga åsikter.

Bilagor

• _MG_8592.JPG
    _MG_8592.JPG
    1,4 MB · Visningar: 5
Senast redigerad av en moderator:

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025

Vi funderade också på att byta till en plåtis men kom hem med en större husbil istället ;)
Kanske nästa gång......
/Cecilia

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025

Jag är inte så förtjust i benämningen "plåtis" på de mindre husbilarna.
Själv har jag en "liten" pärla som ni kan se, toppen tycker jag. Perfekt att åka runt med om man inte har för stora krav på utrymme...
Elisabeth

Toppen