Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hej Werner!
I våras köpte vi en helintegrerad Hymer 544 av 1989 års modell (hos ProVia i Hbg) och är mycket nöjda med den!
Solpaneler på taket var monterade när vi köpte den - fungerar väldigt bra, vi har aldrig ens behövt fundera på att koppla in på på 230V
hej Anders
hvor store er de solpaneler I har monteret ??
og hvor meget bruger I støm til ?
vi vil gerne have solpaneler men vi synes det er svært at finde ud af hvad og hvor meget man skal vælge
hilsen Michael og marianne 788
Håller med föregående inlägg att behovet av AC inte har så stor prioritet, däremot styrservo. Tyvärr är det nog nästan ingen husbil från 88 till 91 som har styrservo. Det kom nog 92-93 om jag minns rätt.
AC-n skall användas med förnuft, sänk inte temperaturen mer än några grader så brukar inte temperaturskillnaden kännas. Integrerade bilar har rätt stor luftvolym där framme men inne i städer är AC-n som sagt bra att finna.
/Lars
Werner!
Betr. ditt inlägg om gasfjäder (går ej svara)
Kontrollera ventilen, bälgen och slangarna med läckspray. Om bälgen är trasig kolla hos Karnag i Täby 08-6301000 de har säkert någon som passar.
/Lars
Tack för infot LasseHymer. Jag skrev gastrycksfjäder, men menar lufttrycksfjäder, är kanske den rätta benämningen. Jag skall kolla med nr till Täby du nämde.
Tack.
mvh Werner
Hej Werner!
Vi är nu inne på vår andra husbil. Den första var en helintegrerad Mirage köpt ny 1988. Den hade inte AC men väldigt stor framruta....