• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kanske husbil på g

F

F.d. 14423

Guest
Var det bara briefet och gasol test papper jag behövde från tyskland?:wub:

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: kanske husbil på g

Kolla noga på briefet så att allt stämmer... längd, vikt mm. Om det har varit ett motorbyte ska du inte köpa den, jättesvårt att få godkänt i Sverige. Vi har varit med om att det har stått fel längd i briefet och det blev ett moment 22 av det. För att göra en lång historia kort så blev vi tvungna att åka tillbaka till inköpsstället i Tyskland och göra en ny besiktning av längden på husbilen för att den skulle godkännas i Sverige!

Om du ska göra en tillfällig registrering i Sverige måste du också ha ett kvitto... men det bör du väl ha ändå.

Lycka till
Kicki & Kurre

J

Jarn

Guest
Sv: kanske husbil på g

Hej Liselotte, följande är bra resp. tvunget att få med sig hem.

Fahrzeugbrief del 1 plus del 2.
Som Kicki& Kurre skriver är det superviktigt att inget är ändrat i Fzgbriefet. Kan skapa problem, har själv tidigare råkat ut för det.
CoC papier om det finns.
2 nycklar till bil + bodel, samt master nyckel alt. code kort (beroende på åldern på bilen om det är en Fiat)
Servicehäftet.
Be även att de bytar gasolslangen till en godkänd för -30 grader. Kostar nästan inget i Tyskland.
Intyg om gastäthetsprov, ej äldre än ett år.
Kvitto så klart.
Bruksanvisningar på samtliga ingående prylar. Ibland är de flerspråkiga.
Krav vid besiktningen att de är på svenska för samtliga gasolförbrukare.
Ev. kodkort för radio.

PS Åker själv ner nästa vecka för hämtning av min 4:e import husbil.

// Roland

Toppen