• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

kanot + husbil

F

F.d. 24435

Guest
Har inskaffat en kanot och undrar hur andra med kanot och husbil löst transportfrågan på ett vettigt sätt??

F

F.d. 7282

Guest
Sv: kanot + husbil

Som jag ser det finns det väl bara 3 sätt, uppblåsbar, ihopfällbar, eller på taket. // Pär

F

F.d. 4424

Guest

Bra kombination! Vi har haft en kajak ett antal år och fått mycket glädje av den. Vi har en uppblåsbar (infateble) son får rum i en resväska modell större, ligger nästan jämt med i garaget. Det vore roligt om vi kunfe ordna en träff med tema KANOT. Här i mellansverige finns otaliga möjligheter till vackra paddel områden.
Kanotleder i Sverige är en bra site för kanoting.
Lycka till med er nya kanot. Många har kanoten på taket. det lär finnas färdiga ställ att köpa.

Hälsningar KalleW 320

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har sett noen som har laget seg en plate med 2 hjul på som de legger på kanten av taket (ett sitteunderlag var limt på platen) slik at kanoten kunne trille på denne ved av og på lasting. Det finnes til de fleste takrack for biler holdere for kanot og kajak, disse kan ofte tilpasses så de kan brukes på husbil også, selv om racket ikke passer.

Har selv en oppblåsbar rafting kanot fra Gumotex, den bor i sin 80 liter vanntette sekk i lasterommet på husbilen hele sommeren - når den ikke er på vannet.

Toppen