• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan sugfäste för markisbenen klämma fast vindskyddet?

Johan76

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
38327
Medlemskap
2024
Köpte en Thule Quifit men skulle vilja fästa den medföljande vindskyddskjolen utan att behöva borra hål i bilen. Kan man hänga upp den i dessa sugkoppar? Trodde dessa smarta markisstöttehållare var magneter först men de verkar vara sugkoppar. Om de inte suger fast med kjolen emellan får man väl snida ihop en liten kroklösning som passar i fästet. Någon som vet att det funkar? Eller inte funkar?
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.590
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Det är 100% säkert att dessa inte suger fast med kjolen mellan.

Jag köpte dessa:
och borrade hål i handtaget för att skruva fast fästet som följde med, i mitt fall ett vindskydd, med vanliga M6 skruv/mutter.

Som sagt, man kan inte ha något mellan en vacuumsugkopp och den plana ytan att fästa i.
 

Johan76

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
38327
Medlemskap
2024
Det är 100% säkert att dessa inte suger fast med kjolen mellan.

Jag köpte dessa:
och borrade hål i handtaget för att skruva fast fästet som följde med, i mitt fall ett vindskydd, med vanliga M6 skruv/mutter.

Som sagt, man kan inte ha något mellan en vacuumsugkopp och den plana ytan att fästa i.
Japp, misstänkte det inte skulle gå.
 

Elisabeth.n

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
25014
Medlemskap
2024
Vi gjorde en egen kjol av lite tjockare presenning.
Och på lämpliga ställen klämde vi öljetter och satte sugproppar där.
Har man en slät yta och torkar rent så sitter dessa sugproppar riktigt bra.
 
Toppen