• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kan någon ge råd o tipps om dessa bilar?

F

F.d. 2702

Guest
Nu börjar det närma sig.. att köpa en "riktig" husbil, efter att jag nu sålt min Chev Van så är det dags att ta steget upp till modell större. Då jag skall bo i den året runt de närmsta åren när jag pluggar så vill jag ha en bil som klarar det. Så jag har tittat på följande bilar och vill gärna höra lite vad ni som har mer erfarenhet har att säga om dessa eller liknande bilar.

Concorde 1 , Concorde 2 , Frankia.

Tack på förhand

/Fraxe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kan någon ge råd o tipps om dessa bilar?

De to Concordene er nesten like, men satellitt anlegget er med 99% sikkerhet et analog og dermed av null verdi. Solar anlegget og ryggekamera er nyttige.
Frankia bilen er 4 eller 5 år nyere enn Concordene og kjørt mindre med bare 1 eier.

Min umiddelbare vurdering er at concorde 1 og frankia bilene ligger litt foran den andre concorden. Alle trenger en tetthetskontroll slik at en kan unngå fuktskader

F

F.d. 5361

Guest
Sv: Kan någon ge råd o tipps om dessa bilar?

Nästan alla Concorde 620 XT/XS med denna färg var hyrbil
och båda är lite dyr tycker jag.

Concorde sålde flera tusend till stora hyrbilbolag t.ex ADAC osv..
När du titta på sådan Concorde kolla om fukt under fönster och allt om motor
och drivaxlar

Finns oftast i eBay och det bli alltid under 15000 EUR

Mvh.

Norbert

Toppen