F
F.d. 2944
Guest
Anledningen att jag tar upp frågan är följande.
Jag blev ju husbilsåkare 2006 när jag köpte min gamla trotjänare kontant för 130.000:- Pilote byggd på Citroen C25
Nu fem år senare känner jag att jag kommit till vägs ände med den här bilen.
Hon står mig idag i ca. 200.000 och det återstår byte av drivlina per omgående, då kommer hon att ha kostat nästan en kvarts miljon.
Självklar vet jag att jag på långt när får ut dom pengarna men hon skall ändå iväg i vår, nybesiktigad, vacker och pimpad.
Jag vet att jag tagit smällen och nästa ägare kommer troligtvis att åka lyckligt och problemfritt under flera år. Man kommer som sagt till vägs ände och så är det.
Har funderat ett bra tag på vad det skall bli istället för bo i bil måste man ju.
Sedan i våras flyttade den tvåbenta sambon ut, hon ersattes av en fyrbent variant med en blygsam vikt av sju kilo. Vi har INTE samma typ av förhållande, så slapp ni skoja om det ;-)))
Jag och Flisan min Jack Russelsambo skall kinesa själva i bilen.
Som fotograf är så gott som alla mina resor arbetsrelaterade.
Kan låta trist men kan de va bättre än att kuska runt, mysa och få betalt för det.
Ofta jobbar jag i Stockholm och då är bilen hotellrummet.
Jag kan alltså utan mygel och med gott samvete ha ett mobilt boende på firman, självklart med en komplett mildagbok.
Jag har ovanligt goda kontakter när det gäller USA-Import. I dag åker jag en Nissan Navara dubbelhytt i jobbet.
Planen är att sälja av båda bilarna, importera en amerikansk pickup med enkelhytt och till den en camper.
Blanda nu inte ihop det här med svenska skokartonger som man ställer på flaken.
Amerikanarna har en betydligt längre tradition av mobilt boende och deras "lådor" har oanade, gömda tillgångar. T.ex. utskjutbara lådor á la husvagn så man får bra med plats o.s.v.
Jag får i stort sett samma standard som i en husbil men lite mindre av allt men för mig tror jag att det skulle räcka.
Frågan är nu om man kan accepteras som husbilsåkare med en camper på årsmötet eller slår vän av ordning till när man fäller ner stödbenen, låter markisen vara ute och möblerna och grillen stå samtidigt som man slår på ACn, åker till Eneryda och handlar mjölk. ;-)
Skall bli riktigt kul att höra era synpunkter
Gomer/Medlem
Jag blev ju husbilsåkare 2006 när jag köpte min gamla trotjänare kontant för 130.000:- Pilote byggd på Citroen C25
Nu fem år senare känner jag att jag kommit till vägs ände med den här bilen.
Hon står mig idag i ca. 200.000 och det återstår byte av drivlina per omgående, då kommer hon att ha kostat nästan en kvarts miljon.
Självklar vet jag att jag på långt när får ut dom pengarna men hon skall ändå iväg i vår, nybesiktigad, vacker och pimpad.
Jag vet att jag tagit smällen och nästa ägare kommer troligtvis att åka lyckligt och problemfritt under flera år. Man kommer som sagt till vägs ände och så är det.
Har funderat ett bra tag på vad det skall bli istället för bo i bil måste man ju.
Sedan i våras flyttade den tvåbenta sambon ut, hon ersattes av en fyrbent variant med en blygsam vikt av sju kilo. Vi har INTE samma typ av förhållande, så slapp ni skoja om det ;-)))
Jag och Flisan min Jack Russelsambo skall kinesa själva i bilen.
Som fotograf är så gott som alla mina resor arbetsrelaterade.
Kan låta trist men kan de va bättre än att kuska runt, mysa och få betalt för det.
Ofta jobbar jag i Stockholm och då är bilen hotellrummet.
Jag kan alltså utan mygel och med gott samvete ha ett mobilt boende på firman, självklart med en komplett mildagbok.
Jag har ovanligt goda kontakter när det gäller USA-Import. I dag åker jag en Nissan Navara dubbelhytt i jobbet.
Planen är att sälja av båda bilarna, importera en amerikansk pickup med enkelhytt och till den en camper.
Blanda nu inte ihop det här med svenska skokartonger som man ställer på flaken.
Amerikanarna har en betydligt längre tradition av mobilt boende och deras "lådor" har oanade, gömda tillgångar. T.ex. utskjutbara lådor á la husvagn så man får bra med plats o.s.v.
Jag får i stort sett samma standard som i en husbil men lite mindre av allt men för mig tror jag att det skulle räcka.
Frågan är nu om man kan accepteras som husbilsåkare med en camper på årsmötet eller slår vän av ordning till när man fäller ner stödbenen, låter markisen vara ute och möblerna och grillen stå samtidigt som man slår på ACn, åker till Eneryda och handlar mjölk. ;-)
Skall bli riktigt kul att höra era synpunkter
Gomer/Medlem