Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jo det verkar vara santNu vet jag inte om detta är sant
Ebba, 25, lånade ut bilen till en vän – nu säljs den av Kronofogden
Ebba Olsson fick ett samtal från kompisen hon lånat ut bilen till. Kronofogden hade just tagit den på grund av hans skulder – nu ska den säljas. – Jag försöktewww.aftonbladet.se
Det har som bekant synts en del i media om Polisen/Kronofogdens möjlighet att utmäta saker som en skuldsatt har, oavsett vem som äger det.
Ett exempel: Från SVT
Visa bilaga 237171
Betyder detta att en husbil på verkstadbesök kan utmätas om verkstadsägaren har skulder hos Kronofogden?
Detta på grund av att de har målvakter som "äger" deras fordon.Jo det verkar vara sant
Hörde om detta på radion hon hade överklagat 2 gg men blivit nekad rätt till bilen och skulle överklaga en 3 dje gång fortsättning följer
De ??? Ebba är nog ingen målvaktDetta på grund av att de har målvakter som "äger" deras fordon.
En målvakt behöver inte vara en alkolist på en parkbänk med 1000 fordon utan kan nog vara en nära vän som hjälper en kompis i problem. Jag säger inte att det är så men jag hörde intervjun jag med och det kändes som det inte var ett så svartvitt ärende som Ebba och reportern ville framställa det som.De ??? Ebba är nog ingen målvakt